Culture / Art Republik

Dedy Sufriadi သည်အဓိပ္ပာယ်မဲ့သောကမ္ဘာကြီးအတွင်းရှိဘဝ၏စစ်မှန်သောအဓိပ္ပာယ်ကိုသရုပ်ဖော်သည်

“ ကမ္ဘာကြီးကိုမဖွံ့ဖြိုးနိုင်ခင်ကိုယ့်ကိုယ်ကိုဖွံ့ဖြိုးဖို့အရင်ဆုံးပွင့်ပွင့်လင်းလင်း အပြစ်တင်ပြောရမယ်” – Dedy Sufriadi

Nov 14, 2020 | ရေးသားသူ - LUXUO

REDEMPTION SONG. 150x150cm. Acrylic, marker, oil stick, and pencil, on canvas 2018

အင်ဒိုနီးရှား၏အနုပညာရာသီဥတုပြောင်းလဲမှုသည်တိုင်းပြည်၏လူမှု – နိုင်ငံရေးနှင့်ယဉ်ကျေးမှုဆိုင်ရာဆင့်ကဲပြောင်းလဲမှုကိုထင်ဟပ်နေပါသည်။ သမ္မတဆူဟာတိုလက်အောက်ရှိ New Order အမိန့်စနစ် အောက်တွင်ကွန်မြူနစ်ပါတီကထောက်ခံအားပေးသည့်ဆိုရှယ်လစ်သရုပ်မှန်ပုံစံသည် အနုပညာပုံစံများကိုအနည်းငယ်ပိုမိုပေါင်းစည်းရန်လမ်းခင်းပေးသကဲ့သို့၊ အနုပညာ၊ စာပေနှင့်လူမျိုးရေး၊ အနုပညာ၊ စာပေနှင့်လူမျိုးစု၊ လူမျိုးရေးနှင့်လိင်ဆက်ဆံမှုများ၏ဖြစ်ရပ်မှန်များကို  ဖိနှိပ် ပိတ် ဆန့်ကျင်။ နေသော်လည်း၎င်းတို့သည်ကြံ့ကြံ့ခံနိုင်ခဲ့သည်။လက်ရှိအင်ဒိုနီးရှား၏အနုပညာကို တိုင်းပြည်၏သမိုင်းဆိုင်ရာတိုးတက်မှုများကိုရင်းနှီးကျွမ်း ၀င်မှုနည်းပါးသောသူများ အလျင်အမြန်ကြည့်ရှုလျင် လက်ရှိလွတ်လပ်စွာထုတ်ဖော်ပြောကြားခွင့်ရသည့်အတွက်သမိုင်းတွင် ဖိနှိပ်ချုပ်ခြယ်မှုမရှိခဲ့ဟု သံသယဖြင့်စွန့်ခွာသွားလိမ့်မည်။ ဆန့်ကျင်စွာပင်၊ ဒီမိုကရေစီအသွင်ကူးပြောင်းပြီးမှပင်အင်ဒိုနီးရှားအနုပညာလက်ရာများအနက်မှနက်ရှိုင်းစွာတူးဖော်လျင် ဤလုပ်ရာများသည်လွန်ခဲ့သောနှစ်ပေါင်းများစွာကခံစားခဲ့သောလူမှုရေး၊ နိုင်ငံရေးနှင့်ဘာသာရေး ဖိနှိပ်ချုပ်ခြယ်မှုများနှင့်ခုံမင်နေသည်ကိုအလျင်အမြန်ဖော်ပြသည်။ ။

အဓိပ္ပာယ်မဲ့သောကမ္ဘာကြီးအတွင်းရှိဘဝ၏စစ်မှန်သောအဓိပ္ပာယ်ကိုDedy Sufriadi ကဖော်ပြသည်

INTO THE WILD. 200CM X 200cm. Acrylic, marker, oil stick, and pencil,on canvas 2018.

INTO THE WILD. 200CM X 200cm. Acrylic, marker, oil stick, and pencil,on canvas 2018.

1976 ခုနှစ်တွင်မွေးဖွားခဲ့ပြီးအနုပညာအပေါ် Sufriadi ၏ရှုထောင့်သည် အသက် ၂၀ မှာ ၁၉၉၅ ခုနှစ်တွင်တက္ကသိုလ်သို့သူစတင်ကတည်းကအခြားပုံစံများဆီသို့ ဦး တည်ညွှန်ကြားဖြစ်ခဲ့သည်။  သူ၏အထက်တန်းကျောင်းများကသူ့ကိုအများအားဖြင့်သရုပ်မှန်အားဖြင့်သာပြသသောအနုပညာအကြောင်းသာသူ့ကိုအသိပေးခဲ့သည်။အခြားအနုပညာစတိုင်များနှင့်ထိတွေ့ခြင်းမရှိခြင်းကြောင့်ကောင်းသောအနုပညာသည်သရုပ်မှန်အနုပညာဟူသောအတွေးအပေါ်သူ၏ထင်မြင်ချက်ကိုပျက်ပြားစေခဲ့သည်။ သို့သော၊, Sufriadi ရဲ့လက်မှတ်ကိုဆောင်သောအနုပညာလက်ရာများသည်သူထိုတချိန်ကနားလည်သောအနုပညာအရာကနေယခုဝေးအဝေးရောက်ဖြစ်နေပါသည်။

ပြောစရာမလိုတော့ပါ။ သူ၏တက္ကသိုလ်နှစ်များတွင်သူအောင်မြင်ယူဆခဲ့သည်ဟူသောထင်မြင်ချက်သည်အင်ဒိုနီးရှား၏ခေတ်ပြိုင်အနုပညာမြင်ကွင်း၏ရှေ့တန်းတွင်သူ့ကိုနေရာချရန်အတွက်အထောက်အကူပြုကြောင်းသက်သေပြနေပါသည်။

ဖရိုဖရဲဖြစ်ပုံရသော်လည်း Sufriadi ၏လက်ရာများသည်အလွန်စိတ်လှုပ်ရှားဖွယ်ကောင်းသည်ကိုသံသယဖြစ်စရာမလိုပါ။ စာရေးသားခြင်းပုံစံနှင့် ကျမ်းရေးခြစ်ခြင်းဆင်တူသောစိတ်လှုပ်ရှားဖွယ်ပုံရိပ်များကိုများပြားလှသောပန်းချီကားများအပေါ်တွင် ရေးသားခြင်းသည် Impressionist စတိုင်ကဲ့သို့ ပုန်ကန်ခြင်းနှင့်ဖော်ပြသည့် Yogyakarta ရဲ့အနုပညာရှင်များ၏သဘောသဘာဝနှင့်ကိုက်ညီသောလက်ရာတစ်ခုဖြစ်သည်။အင်ဒိုနီးရှားပန်းချီဆရာ Affandi နှင့်အမေရိကန်အနုပညာရှင် Jean-Michel Basquiat တို့၏နည်းပညာဆိုင်ရာမှတ်စုများကိုရယူပြီး၊ Sufriadi သည် တစ် ဦး ချင်းစီ၏အတွေ့အကြုံများကိုကိုယ်ပိုင်အုပ်ချုပ်ခွင့်စဉ်းစားစုစည်းသည့် Existentialism ၏အတွေးအခေါ်ဆိုင်ရာဖြင့် မိမိကိုယ်ကိုအလွန်အမင်းစုံစမ်းစစ်ဆေးသည်။ “ဖြစ်တည်မှုဝါဒအကြောင်းကျွန်တော်လေ့လာခဲ့တာ ၁၀ နှစ်ကျော်ပါပြီး၊ ဒါက အနုပညာကိုကမ္ဘာကြီးပေါ်နဲ့ အထူးသဖြင့် အင်ဒိုနီးရှားယဉ်ကျေးမှုပေါ်အမြင်တွေကိုဖွင့်ပေးလိုက်တယ်” ဟုအနုပညာရှင်က Art Republik နှင့်အင်တာဗျူးတွင်ပြောကြားခဲ့သည်။ သူသည် ၁၉၉၈ မတိုင်မီကအင်ဒိုနီးရှားအနုပညာရှင်များ၏အတွေးအမြင်များကိုအပြည့်အဝထုတ်ဖော်ပြောဆိုရန်လွတ်လပ်မှုမရှိခဲ့ခြင်းအကြောင်းအသေးစိတ်ရှင်းပြခဲ့ပါသည်။ အင်ဒိုနီးရှားအနုပညာမြင်ကွင်းသည်ယခုထွက်ပေါ်လာသော်လည်း Sufriadi ကိုယ်တိုင်ကိုယ်တိုင်ကြုံတွေ့ခဲ့ရသည့်အတိုင်းအင်ဒိုနီးရှားအနုပညာ၏ဝိသေသလက္ခဏာကိုဤသို့အဆိုးရွားဆုံးထိန်းထားခြင်းကြောင့်ယနေ့တိုင်အောင်သက်တောင့်သက်သာမရှိဖြစ်စေသည်။

Dalai Lama, Paradox Our Age #2. Acrylic, permanent pen on canvas, 200 x 200cm, 2013.

Sufriadi သည် ၂၀၀၀ ခုနှစ်တွင် Philip Morris ၏အင်ဒိုနီးရှားအနုပညာဆုပေးပွဲ၏နောက်ဆုံးစာရင်းတွင်ပါဝင်သောအခါမှာ သူ၏ပြိုင်ဆိုင်အောင်မြင်မှုများ စတင် ခဲ့သည်။ Jogjakarta 20 Mei သည် Sufriadi ၏အနုပညာ အပေါ် တွက်သာမက အင်ဒိုနီးရှား၏ရှုထောင့်တစ်ခုလုံးအတွက်အဓိကအနိုင်ရခြင်းဖြစ်သည်။ စိတ္တဇ(abstract)အနုပညာလက်ရာများကိုနိုင်ငံ၏လက်ခံခြင်းနှင့်သာမက ကမ္ဘာ့အနုပညာစင်မြင့်သို့မွမ်းမံခြင်းများပြုလုပ်ရန် အဆင်သင့်လမ်းကြောင်းဖွင့်စေခဲ့သည်။ Young Art Taipei တွင် Grand Prize ဆုရရှိပြီးနောက် ၂၀၁၅ ခုနှစ်မှစ၍ Sufriadi သည်သူ၏အနုပညာကိုကမ္ဘာ့အရှေ့ဘက်ခြမ်းသို့ပို့ဆောင်ရာဖို့ရန်အမြင်ကိုစတင်ခဲ့သည်။ တရုတ်၊ ပေကျင်းသည်သူ၏တစ်ကိုယ်တော်ပြပွဲကျင်းပမည့်နောက်ထပ်မှတ်တိုင်တစ်ခုဖြစ်သည်။

Sufriadi သည်မိမိကိုယ်ရှိပိပက္ခများတွင် ပို၍ စိတ် ရင်းနှီးမြှုပ်နှံလာသည်။ သူသည်ပြင်ပအပြောင်းအလဲများအတွက်စေ့ဆော်မှုအားစူးစမ်းလေ့လာခြင်းကိုရရှိရန် မိမိစိတ်တွင်းမှစတင် စဉ်းစားသင့်သည်ဟူသောယုံကြည်ချက်နှင့်အသားကျနေပြီဖြစ်သည်။ “ ကမ္ဘာကြီးကိုမဖွံ့ဖြိုးနိုင်ခင်ကိုယ့်ကိုယ်ကိုဖွံ့ဖြိုးဖို့အရင်ဆုံးပွင့်ပွင့်လင်းလင်း အပြစ်တင်ပြောရမယ်။” သူ၏ရှေ့ပြေးများသည်ပြသနာများကြုံတွေ့ရသောအခါများမှာသူတို့၏အနုပညာအပေါ်တွင် အားကိုး၍ သူတို့ကိုယ်ကိုမည်သို့ ရှင်သန်ရပ်တည်ထားခဲ့သကဲ့သို့ အနုပညာရှင်တစ် ဦး အနေနှင့် မိမိကိုယ်ကိုအခြေပြုရာ၌ Sufriadi ၏အောင်မြင်မှုသည် အဓိပ္ပာယ်မဲ့သောကမ္ဘာကြီးအလယ်တွင်တိုက်ရိုက်စစ်မှန်သောအဓိပ္ပါယ်နှင့်သွယ်ဝိုက်ပုံရိပ်များမှတစ်ဆင့်ဘဝ၏အဓိပ္ပာယ်ကို ရှာဖွေ နိုင်ခြင်း ဖြစ်ပါသည်။

သူ၏ Instagram စာမျက်နှာတွင် Dedy Sufriadi ၏ဖန်တီးမှုများကိုလေ့လာကြည့်ပါ သို့မဟုတ် dedysufriadi@gmail.com တွင်ဆက်သွယ်ပါ။


 
Back to top