Culture / Art Republik

ကိုဇက် သို့မဟုတ် မြန်မာပြည်ရဲ့ ထူးခြားတဲ့ Enviroformance အနုပညာနောက်ကွယ်မှလူ

ကချင်ခေတ်ပြိုင်အနုပညာလှုပ်ရှားမှုအားနိုင်ငံတကာအဆင့်သို့ရောက်စေရန် Ko Z သည်သဘာဝပတ်ဝန်းကျင်ထိန်းသိမ်းရေးနှင့်လူ့အခွင့်အရေးဆိုင်ရာကိစ္စရပ်များအတွက်သူ၏ပါဝင်မှုကြောင့်အလွန်လေးစားမိသည်။

Oct 01, 2020 | ရေးသားသူ - Victor Paul Brang Tun

Koh Z, “သူ၏လူများ” ၊ အဝတ်ပေါ် Acrylic၊ ၃၀၀ x ၆၀၀ စင်တီမီတာ၊ အောင်ပင်လီ၊ မန္တလေး၊ မြန်မာ၊ ၁၉၉၅

Ko Z သည် မြန်မာနိုင်ငံမြောက်ပိုင်းတွင်နေထိုင်သောကချင်တိုင်းရင်းသားလူနည်းစုမှပေါက်ဖွားလာသူဖြစ်သည်။ သူ၏မူလအမည်မှာ Zahkung Hkawng Gyung ဖြစ်ပြီး Zahkung သည်မျိုးစုအမည်ဖြစ်သည်။ ကချင်တို့သည်နတ်ဝိဇ္ဇာကိုးကွယ် သူများဖြစ်ကြပြီး ၁၉ ရာစုအတွင်းအမေရိကန် Protestants ခရစ်ယာန် နှင့် ဥရောပသာသနာပြုများဖြင့် ပြောင်းလဲခြင်းမခံရမီ နတ်များကိုယုံကြည်ခဲ့ကြသည်။ ယနေ့တွင်ကချင်လူမျိုးအများစုသည်မိမိတို့ကိုယ်ကိုခရစ်ယာန်များဟု ခွဲခြားသတ်မှတ်သော်လည်းယဉ်ကျေးမှုပွဲတော်များမှတစ်ဆင့်ရှင်သန်ရန်ကြိုးပမ်းနေသောသူတို့၏ရိုးရာယုံကြည်မှုများကိုဆက်လက်ထိန်းသိမ်းထားဆဲဖြစ်သည်။

ကချင်ပြည်နယ်သည်တရုတ်နှင့်နယ်စပ်ရှည်လျားသည်။ ကချင်ပြည်နယ်သည်၎င်း၏မဟာဗျူဟာကျသောတည်နေရာအပြင်ကျောက်စိမ်း၊ ရွှေတွင်းများ၊ သစ်နှင့်ရေအားလျှပ်စစ်စသည့်သဘာဝသယံဇာတများရှိသည်။ ၁၉၄၈ ခုနှစ်လွတ်လပ်ရေးရပြီးချိန် မှစ၍ ကချင်လူမျိုးများသည်ကြာမြင့်စွာပြည်တွင်းစစ်များကြေင့်အိုးအိမ်စွန့်ခွာထွက်ပြေးရမှုများ ကိုခံရပ်ခဲ့သည်။ ၁၉၉၄ မှ ၂၀၁၁ အထိအပစ်အခတ်ရပ်စဲရေးသဘောတူညီချက်ကို ၂၀၁၁ ခုနှစ်ဇွန်လတွင် မြန်မာစစ်တပ်မှ အံ့အားသင့်ထိုးစစ်ဆင်ဖြင့် ဖျက်ဆီးခဲ့သည်။ ထိုအချိန်မှစ၍ လူ ၁၀၀၀၀၀ အိုးမဲ့အိမ်မဲ့ဖြစ်ခဲ့ရသည်။

 Ko Z, မြန်မာနိုင်ငံ၏ထူးခြားသော Enviroformance အနုပညာနောက်ကွယ်မှလူ

Ko Z, ကျွန်ုပ်၏စိတ်ဝိညာဉ် ပုံသဏ္ဌာန်သည်စတုရန်း” ၊ ကဗျာ၊ ၂၀၀၉

Ko Z ကို ၁၉၇၃ ခုနှစ်မှာမြန်မာနိုင်ငံတောင်ပိုင်းရှမ်းပြည်နယ်တောင်ကြီးမှာမွေးဖွားခဲ့ပြီးရန်ကုန်တက္ကသိုလ်မှာပညာတတ်ခဲ့တယ်။ Ko Z ရဲ့အနုပညာရှင်ဘဝရဲ့ပထမဆုံးခြေလှမ်းတွေအကြောင်းပြောပြပါ။

ကျွန်တော်ငယ်ငယ်လေးကတည်းကပန်းချီဆွဲခြင်း၌ပျော်မွေ့ခဲ့တယ်။ ကျွန်တော့်အတွက်ပုံကြမ်းတွေ၊ လိုင်းတွေနဲ့ဇာတ်ကောင်တွေကိုမဆွဲတဲ့နေ့တစ်ရက်မှမရှိခဲ့ဘူး။ ထို့ကြောင့်ပန်းချီဆွဲခြင်းနှင့်အနုပညာဘဝ ကိုလိုက်လျှောက်ခြင်းကသဘာဝကျပါတယ် ။ ၎င်းကကျွန်ုပ်အတွက်စိတ်အားထက်သန်မှုနှင့်စွဲမက်စရာဖြစ်ပါတယ် ။ အနုပညာကကျွန်တော့်ကိုစိတ်ပိုင်းရောရုပ်ပိုင်းဆိုင်ရာပါလွတ်လပ်မှုအပြည့်အဝပေးစွမ်းတယ် ။ ဒါကြောင့်ကျွနှ်ပ်အနုပညာရှင်ဖြစ်လာတယ်။ ကျွန်တောပန်းချီဆွဲတဲ့အခါစိတ်ကပျံသန်းနေသလိုခံစားရတယ်၊ အနုပညာလက်ရာတစ်ခုအတွက်စိတ်ကူးစိတ်သန်းတွေရလာတဲ့အခါမှာလည်းလွတ်လပ်မှုအလားတူခံစားရတယ်။ ကျွန်တော်ပထမဆုံးပြသခဲ့တဲ့ပန်းချီကားကတော့ကချင်နှစ်ခြင်းအသင်းကစီစဉ်ပေးတဲ့ပွဲတစ်ခုအတွက် ၃ မီတာ x ၆ မီတာကျယ်တဲ့ပန်းချီကားတစ်ချပ်ပဲ။ ဒါက ၁၉၉၁ ခုနှစ်ဖြစ်ပြီး ကျွန်တောအသက် ၁၈ နှစ်ပဲရှိပါသေးတယ်။ အဲ့ဒီအချိန်ကစပြီးဂရပ်ဖစ်ဒီဇိုင်းပညာနဲ့ပန်းချီဆရာအဖြစ်စတင်လုပ်ကိုင်ခဲ့တယ်။ မန္တလေးမြို့နှင့်မနီးမဝေးတွင်အောင်ပင်လေ၌ကျင်းပသော နစ်တယာပြည့် ကချင်စာပေပွဲတော်အတွက် ၁၉၉၅ ခုနှစ်တွင်နောက်ထပ်ပန်းချီကားတစ်ချပ်ကိုဖန်တီးခဲ့တယ်။

 

၁၉၉၁ ခုနှစ်ကတည်းကစာစီစာကုံးတွေ၊ ကာတွန်းတွေရေးနေတယ်။ ရန်ကုန်တက္ကသိုလ်ယဉ်ကျေးမှုတက္ကသိုလ်မှာစတက်ခဲ့တယ်။ ဒါပေမယ့်သင်ရိုးညွှန်းတမ်းကိုမကျေနပ်လို့ဘွဲ့မရခင်ကထွက်ခဲ့တယ်။ ကျွန်ုပ်၏ပထမဆုံးတစ်ကိုယ်တော်ပြပွဲကို ၂၀၀၅ ခုနှစ်တွင်ရန်ကုန်ရှိ Lokanat ပြခန်း၌ပြခဲ့တယ်။ ဆင်ဆာဖြတ်တောက်မှုသည်အလွန်ပြင်းထန်နေဆဲဖြစ်ပြီးပန်းချီကားနှစ်ကားကိုလည်းပိတ်ပင်ခံထားရတယ်။ ထိုနှစ်တွင်ပင် Performance အနုပညာစလုပ်ခဲ့တယ်။

Ko Z,” တောသို့” Environformance အနုပညာ၊ သန်လျင်၊ ရန်ကုန်၊ မြန်မာ၊ ၂၀၀၉

Ko Z ဟာ ကချင်ပြည်နယ်မြောက်ပိုင်းဒေသလူနည်းစုလူမျိုးစုဝင်ဖြစ်တယ်၊ အနုပညာမှာအဲဒီလိုနောက်ခံဘယ်လိုရှိသလဲ။

ကျွန်ုပ်ကမြန်မာနိုင်ငံ၊ ရှမ်းပြည်နယ်တွင်မွေးဖွားခဲ့သော်လည်းကျွန်ုပ်သည် ၁၀၀% ကချင်သွေးဖြစ်တယ်။ ကျွန်ုပ်၏ဆွေမျိုးများအားလုံးကချင်ပြည်နယ်တွင်နေထိုင်ကြပြီးကျွန်ုပ်ဟာကချင်လူမျိုးဖြစ်တယ်။ 1993 ခုနှစ်ကတည်းကရန်ကုန်မှာနေပြီးအလုပ်လုပ်တယ်။ ဒါပေမယ့်ကချင်ပြည်နယ်ကိုတစ်နှစ်အကြိမ်ကြိမ်သွားတယ်။ အနုပညာကလူမျိုးရေးနှင့်လူမျိုးရေးလက္ခဏာများနှင့်ဆက်နွှယ်ရန်မလိုအပ်ပါ။ သို့သော်ကျွန်ုပ်၏ဝိသေသလက္ခဏာဟာကျွန်ုပ်၏အနုပညာကျင့်စဉ်အပေါ်များစွာလွှမ်းမိုးမှုရှိပါတယ်။ ဖော်ပြခဲ့ပြီးဖြစ်သည့်အတိုင်း၊ ကျွန်ုပ်၏ပထမ ဦး ဆုံးအဓိကပန်းချီကား ၂ ကားကချင်ယဉ်ကျေးမှုပွဲများအတွက်ဖန်တီးခဲ့တယ်။ ကျွန်ုပ်ပန်းချီကားများတွင်ကချင်မနောပွဲတော်များအတွင်းတွင်ထုံးတမ်းစဉ်လာ ရောင်စုံပုံစံများကိုအသုံးပြုခြင်းကိုနှစ်သက်တယ်။ ထို့အပြင်ကျွန်ုပ်၏အလုပ်အများစုသည်မြန်မာငြိမ်းချမ်းရေးလုပ်ငန်းစဉ်နှင့်ကချင်ပြည်နယ်အခြေအနေအပေါ်ရောင်ပြန်ဟပ်မှုအပေါ်အခြေခံတယ်။

Ko Z၊ Enviroformance အနုပညာ၊ ဖျော်ဖြေမှုအနုပညာပွဲတော်၏တစ်စိတ်တစ်ပိုင်း၊ လမ်းဆုံပြခန်း၊ စင်ကာပူ၊ 2017

 Ko Z ကို သဘာဝပတ်ဝန်းကျင်နှင့်သဟဇာတဖြစ်သောအနုပညာဖြင့်လူသိများတယ်၊ အမှန်တကယ် သဘာဝ ကို အနုပညာတွင်အသုံးပြုပြီးသဘာဝမှတိုက်ရိုက်ကောက်ယူထားသောပစ္စည်းများသုံးတယ် ။ သဘာ ၀ ပတ် ၀န်းကျင်ကိုအဘယ်ကြောင့်အလွန်ရိုသေလေးစားမှုရှိစေသလဲ

ကျွန်တော့အသွေးထဲကပါတယ်လို့ယုံကြည်ပါတယ်။ မိခင်သဘာဝကိုကျွန်ုပ်လေးစားတန်ဖိုးထားခြင်းသည်ကျွန်ုပ်ဘိုးဘေးများ၏အမွေအနှစ်တစ်ခုဖြစ်တယ်။ ၎င်းဟာ ကချင်လူမျိုးမှဆင်းသက်လာခြင်းနှင့်ကလေးဘဝမှဖြစ်တယ်။ ငယ်ချိန်တုန်းကကလေးတွေအများစုလိုပဲသဘာဝနဲ့သစ်တော သစ်ပင်၊ မြက်၊ တွေမှာအချိန်အများကြီးကုန်ခဲ့ရတယ်။ ကျွန်ုပ်က Installation  နှင့် Performance အနုပညာအပိုင်းများတွင်သဘာဝပစ္စည်းများသုံးလေ့ရှိတယ်။ စင်ကာပူ Art Stage အတွက်၊ Intersections  ပြခန်းပိုင်ရှင် Marie-Pierre နဲ့အတူရုက္ခဗေဒဥယျာဉ်သို့သွားပြီး Ranger များနှင့်စေ့စပ်ညှိနှိုင်းမှုအပြီး Red Peace Installation မှာ တပ်ဆင်ဘို့နှင့် နောက်ပန်းချီ၌ အသုံးပြုရန်အကိုင်းအခက်များစုဆောင်းရန်ခွင့်ရခဲ့တယ်။

 ယနေ့လူသားတို့၏လိုဘကြီးမှုကြောင့်ပတ်ဝန်းကျင် (မြေများ၊ ပင်လယ်များ၊ တောင်များ၊ အပင်များနှင့်သတ္တဝါများ) ဟာဖျက်ဆီးခံရပြီးပျက်စီးနေတယ် ။ ကမ္ဘာကြီးပူနွေးလာမှုဟာပိုမိုဆိုးရွားလာပြီးရာသီဥတုအခြေအနေများလည်းဆိုးဝါးလာတယ်။ သဘာဝပတ်ဝန်းကျင်ဆိုင်ရာကိစ္စရပ်များနှင့်ပတ်သက်၍အသိအမြင်မြှင့်တင်ရန်အနုပညာလက်ရာများကိုဆက်လက်လုပ်ကိုင်ချင်တယ်။

၂၀၀၉ ခုနှစ်မှာ Ko Z မြန်မာနိုင်ငံမှာသဘာဝပတ်ဝန်းကျင်အနုပညာလှုပ်ရှားမှုကိုစတင်ခဲ့ပြီး တယ်။ ထိုအကြောင်းထပ်ပြောပါ ဦး ။

Ko Ju လို့ခေါ်တဲ့အနုပညာရှင်သူငယ်ချင်းတစ်ယောက်နဲ့ V30 Environmental Art Movement ဆိုတဲ့အဖွဲ့ကိုကျွန်တော်တည်ထောင်ခဲ့တယ်။ ကျနော့်ရည်မှန်းချက်ကအနုပညာရှင်တွေ၊ အထူးသဖြင့်မျိုးဆက်သစ်လူငယ်တွေအတွက်ပတ်ဝန်းကျင်ဆိုင်ရာပြဿနာတွေကိုဖြေရှင်းရန်အနုပညာဖန်တီးဖို့အားပေးဖို့ပဲ။ အနုပညာရှင်အယောက် ၂၀ နီးပါးဤလှုပ်ရှားမှုတွင်သုံးလတစ်ကြိမ်ပါဝင်ခဲ့တယ်။ သဘာဝပတ်ဝန်းကျင်ဆိုင်ရာအနုပညာဖန်တီးရန်ရန်ကုန်အနီးရှိသစ်တောတစ်ခုတွင်ကျွန်ုပ်တို့အတူတကွသွားခဲ့ကြတယ်။ တခါတရံပြတိုက်များတွင်“ သဘာဝအနုပညာပြပွဲ” ကိုကျင်းပခဲ့တယ်။ သဘာဝပတ်ဝန်းကျင်ဆိုင်ရာပြဿနာများကိုဖြေရှင်းသည့် Performance အနုပညာဖြစ်သော Enviroformance အနုပညာကိုလည်းကျွန်ုပ်တို့စတင်ခဲ့သည်။ Enviroformance အနုပညာဟူသောဝေါဟာရကိုကျွန်ုပ်တို့အဖွဲ့မှယခုအချိန်အထိစတင်အသုံးပြုခဲ့တယ် ။

 Ko Z အနုပညာအလုပ်ကိုအကောင်းဆုံးဖော်ပြရန်စကားလုံး ၅ လုံးကဘာလဲ။

Indi – ပတ်ဝန်းကျင် – Performance – ကချင် – Art

Ko Z, Guitar Player, Acrylic on Canvas, 112 x 112 cm 2005

Ko Z ၏အလက်ရာက Pablo Picasso နှင့် George Braque တို့၏ Cubist” ကာလကိုသတိရတူကြောင်းလူတွေကပြောသောအခါမည်သို့တုံ့ပြန်သလဲ။ ဤသို့သောသြဇာလွှမ်းမိုးမှKo Z အပေါ်သက်ရောက်မှုရှိပါသလား။

“ KoZ ဟာ KoZ ပဲ”။ ကျွန်တော့်ကို Pablo Picasso နှင့် George Braque တို့ရဲ့လွှမ်းမိုးမှုလည်းမရှိပါဘူး။ အနုပညာဖန်တီးတဲ့အခါပန်းချီဆွဲတဲ့အခါကျွန်တော်မသိစိတ်တစ်ပိုင်းနဲ့ကျွန်တော့ရဲ့အနုပညာစိတ်ကလွှမ်းမိုးခံရတယ်။ တချားဘာမှမရှိပါဘူး ၂၀၀၀ ခုနှစ်မှစ၍ ကျွန်ုပ်၏ပန်းချီကားများဟာကျွန်ုပ်သိသောမည်သည့်အနုပညာရှင်နှင့်မတူပါ။ ဒီနေ့ထိပုံကြမ်းမပါဘဲဖြောင့်ပတ္တူပေါ်သို့ပန်းချီဆွဲခဲ့တယ် ။ ဒါကကျွန်တော့်အတွက်လွတ်လပ်ပြီးပြည့်စုံစေတဲ့စိန်ခေါ်မှုတစ်ခုပါ။

Intersections ပြခန်း @Art Stage Singapore 2018 တွင်စုဆောင်းသူများနှင့်အတူ Ko Z

 

Ko Z မှာ အာရှနဲ့ကမ္ဘာတစ်ဝှမ်းမှာစုဆောင်းသူတွေရှိတယ်။ စင်ကာပူမှာ Intersections Gallery နဲ့ပြပြီး အမေရိကန်၊ တရုတ်၊ ထိုင်း၊ နှင့် Estonia မှာ လဲ ပြခဲ့တယ်။ အနုပညာအတွက်ဤသို့သောအသိအမှတ်ပြုခြင်းက Ko Z ကို ဘာတွေဖြစ်ပေါ်စေသလဲ

Collectors ရှိခြင်းနှင့်အုပ်စု / တစ်ကိုယ်တော်ပြပွဲများတွင်ပြသရန်အခွင့်အလမ်းများကမ်းလှမ်းခံရခြင်းကအားရှိစရာဖြစ်ပြီးကျွန်ုပ်၏အနုပညာလေ့ကျင့်မှုကိုပိုမိုယုံကြည်စေပါတယ် ။ မကြာခဏဤအသစ်သောအတွေ့အကြုံများနှင့်အဆက်အသွယ်ကနေအိုင်ဒီယာအသစ်တွေရတယ်။ (Art Stage ပြခန်း နံပါတ် ၁၁ နှင့် ၁၂ တွင်ပြသထားသည်)

ယခင်က ကချင် တိုင်းရင်းသား စင်္ကာပူအလှမယ်လူးလူး၏ဓာတ်ပုံ၊ ရိုးရာကချင်ဝတ်စုံ၊ စင်္ကာပူ Intersection ပြခန်း၊ ၂၀၁၈

 လွန်ခဲ့သောအနှစ် ၄၀ အတွင်းမြန်မာပန်းချီကားတွင် Master of Colours ဟုမကြာခဏဖော်ပြလေ့ရှိသော ဦး အောင်ခင်၏လွှမ်းမိုးမှုသည်မည်မျှအရေးပါသလဲ

ဦး အောင်ခင်သည် အသစ်သော ပန်းချီကား သဘောတရား ကိုမြန်မာပန်းချီတွင်မိတ်ဆက်ပေးသော ဦး Ba Nyan ၏ကျောင်းသားဖြစ်သည်။ သို့သော်အောင်ခင်သည်သူရွေးချယ်သည့်အရောင်များနှင့်စုတ်တံများဖြင့်သူ့ကိုယ်ပိုင်စတိုင်ကိုတီထွင်ခဲ့သည်။ ဦး ခင်မောင် (ဘဏ်)၊ ပေါ် ဦး သက်နှင့် ဦး ဝင်းဖေတို့ကဲ့သို့မန္တလေးရှိသူ၏တစ်ခေတ်တည်းသားများဖြစ်သော ဦး အောင်ခင်သည်မြန်မာပန်းချီကားများအပေါ် နက်ရှိုင်းစွာ သြဇာသက်ရောက်ခဲ့သည်။

Ko Z၊ ကချင်သီချင်းနံပါတ် ၁၁၊ ၉၁.၄၄ x ၂၄၃.၈၄ စင်တီမီတာ၊

 မြန်မာနိုင်ငံရဲ့လက်ရှိအနုပညာမြင်ကွင်းပေါ်မှာ Ko Z ရဲ့ခံစားချက်ကဘာလဲ။ Ko Z ကနုပညာရှင်များစွာနှင့်ရင်းနှီးတယ်။ မြန်မာလူမျိုးများသည်ခေတ်သစ်နှင့်ခေတ်သစ်အနုပညာပုံစံများအပေါ်မည်မျှပွင့်လင်းသလဲ

မြန်မာနိုင်ငံ၏လက်ရှိအနုပညာမြင်ကွင်းဟာယခင်မျိုးဆက်အနုပညာရှင်များ (ခေတ်သစ်) ၏ကြိုးပမ်းမှုကြောင့်ဖြစ်တယ်။ ခင်မောင်ရင်၊ခင်ဝမ်း ၊ အောင်မြင့်နှင့်Po Poကဲ့သို့သောပန်းချီဆရာများသည်ခေတ်သစ်အနုပညာရှင်များ၏မျိုးဆက်သစ်များအတွက်နည်းလမ်းသစ်များဖွင့်ရန်ရုန်းကန်ခဲ့ရတယ်။ ခေတ်သစ်အနုပညာဟာသက်ကြီးရွယ်အိုများ၏ကြိုးပမ်းမှုများမပါဘဲပေါ်ထွက်လာလိမ့်မည်မဟုတ်ပါ။ မြန်မာနိုင်ငံ၏လက်ရှိဖွင့်လှစ်မှုသည်အနုပညာမြင်ကွင်း၏ဆင့်ကဲဖြစ်စဉ်ကိုလည်းအထောက်အကူပြုတယ်။ အနုပညာရှင်များကနိုင်ငံတကာအနုပညာပွဲများနှင့်လှုပ်ရှားမှုများတွင်ပိုမိုပါ ၀ င်ပတ်သက်လာကြပါတယ်။ ဒါကကောင်းတဲ့လက္ခဏာပါ။ အနုပညာကိုစိတ်အားထက်သန်စွာနှင့်ဗဟုသုတကြွယ်ဝသောလူငယ်အနုပညာရှင်များစွာသည်ခေတ်ပြိုင်အနုပညာမြင်ကွင်း၏ လှုပ်ရှား မှုကိုပံ့ပိုးပေးလျက်ရှိတယ်။  Wunna Aung၊ Thu Myat နှင့် Bart Was Here အနုပညာရှင်များကအနုပညာပုံစံအသစ်များကိုဖန်တီးနေကြတယ်။ ကျနော့်အမြင်ကတော့မြန်မာနိုင်ငံဟာတဖြည်းဖြည်းကြီးထွားလာမယ့်စည်ကားလှတဲ့ခေတ်ပြိုင်ပန်းချီကားတစ်ချပ်ကိုပိုင်ဆိုင်ထားတယ်လို့ဆိုတာပါပဲ။

 နောက်တစ်ကိုယ်တော်ပြပွဲ ကိုမည်သည့်အချိန်မည်သည့်နေရာမှာကျွန်ုပ်တို့တွေ့မြင်နိုင်မလဲ။ ဒါက Performance နုပညာဖြစ်မလား။ ကျွန်တော်တို့အဲဒီမှာပိုပြီးသိပါစေ။

“ကချင် IDP ရဲ့အခန်း” လို့ခေါ်တဲ့ Installation Art စီမံကိန်းရှိတယ်။ ပြသ ဖို့ဘယ်မှာဆိုတာတော့းမသေချာသေးပါ။ Performance အနုပညာအပိုင်းအစများအတွက်စိတ်ကူးများရှိပါတယ်။ ဒါပေမယ့် ပထမ ဦး ဆုံးလာဘယ်ဟာလာလိမ့်မယ်တော့ မသိသေးပါဘူး။ Covid ကူးစက်ရောဂါကြောင့်ယခုအချိန်တွင်နှင့်ကန့်သတ်မှုများအားလုံးနှင့်အတူ၊

Intersections ပြခန်းကကျွန်ုပ်ရဲ့မကြာသေးမီကပြုလုပ်ခဲ့သောလုပ်ရာများကိုအွန်လိုင်းပြပွဲပြုလုပ်ရန်ကမ်းလှမ်းထားတာကိုကျွန်ုပ် ၀ မ်းသာပါတယ်။

Ko Z၊ ကိုယ်ပိုင်ပုံတူနံပါတ် ၂၊ စက္ကူပေါ်တွင် Acrylic၊ ၁၉၉.၉၃ x ၅၇.၁၅ စင်တီမီတာ၊

အွန်လိုင်းတွင်မည်သည့်နေရာမှာ Ko Z လုပ်တွေကိုတွေ့နိုင်မလဲ။ ရောင်းရန်ရှိပါသလား။

ကျွန်တော့အလုပ်အချို့တို့ကို Intersections ပြခန်းက website နှင့် Artsy အပေါ်တွေ့မြင်နိုင်ပါတယ်။ ကျွန်ုပ်၏အလုပ်ကိုလည်း Intersections ပြခန်းမှတစ်ဆင့်အွန်လိုင်းတွင် ၀ ယ်နိုင်တယ်။ ကျွန်တော် Facebook ပေါ်မှာလဲတက်ကြွစွာမျှဝေပါတယ်။

 

Ko Z ရဲ့ဘဝနဲ့ လမ်းစဉ်ကိုအနုပညာရှင်တစ်ယောက်အနေနဲ့လှုံ့ဆော်ပေးခဲ့တဲ့ဆရာတစ်ယောက်ကိုနာမည်ပေးရမယ်ဆိုရင်ဘယ်သူလို့ပြောလို့မှာလဲ။

ဘုရားသခင်။

ဒါပေမဲ့နောက်ထပ်နာမည်တစ်ခုထပ်ပေးခွင့်ပေးရင် Lee Wen ကိုပြောချင်ပါတယ်။ ကျွန်တော့်အတွက် Lee Wen ဟာအာရှမှာအထင်ရှားဆုံး Performance အနုပညာရှင်တစ်ယောက်ပါ။ သူ့ကိုသူအနုပညာမဂ္ဂဇင်းတစ်စောင်မှသူနှင့်သူ၏ထင်ရှားသော Performance အနုပညာလက်ရာများဖြစ်သော The Yellow Man မှသိကျွမ်းခဲ့တယ်။ ကျွန်ုပ်သူ့ကိုပထမဆုံးအကြိမ်အွန်လိုင်းမှစတွေ့ခဲ့ပြီးစင်ကာပူ Performance  ပွဲတော်၌ကျွန်ုပ်တက်ရောက်ခဲ့သည့် ၂၀၁၇ ခုနှစ်တွင်သူနှင့် မျက်နှာချင်းဆိုင်တွေ့ဆုံခဲ့တယ်။ Lee Wen ရဲ့စတူဒီယိုအနီးအနားမှာရှိတဲ့ Intersections ပြခန်းမှာ Performance Art တစ်ခု နေရာယူဖြစ်ခဲ့ပါတယ်။ Lee Wen ဟာကြီးမားတဲ့နှလုံးသားရှိခဲ့ပြီးကျွန်တော်တို့ဟာသူငယ်ချင်းတွေလို့ခံယူခြင်ပါတယ်။

Ko Z, Dark Peace # 1, Canvas ပေါ်ရှိ Acrylic၊ ၁၂၁၂၂၂၂ x ၆၀.၉၆ စင်တီမီတာ၊ 2018

 

Intersections ပြခန်းနှင့် Art Stage တွင်ပြသခြင်းမှာ Ko Z ၏အကောင်းဆုံးအမှတ်တခုကဘာလဲ။ ဒီပြပွဲတွေနဲ့ပတ်သက်ပြီးသင်မျှဝေချင်တဲ့ တတိရစကား ရှိပါသလား။

ကျွန်ုပ်၏ Art Stage 2018 ၌ပါဝင်ခြင်းဟာ ကချင်ခေတ်ပြိုင်အနုပညာလှုပ်ရှားမှုအားနိုင်ငံတကာအနုပညာမြင်ကွင်းသို့ကျွန်ုပ်မျှော်လင့်ထားသည့်အတိုင်းမိတ်ဆက်ရန်အခွင့်အရေးဖြစ်ခဲ့တယ်။ ဒါဟာကျွန်တော့်ဘဝမှာတစ်ကိုယ်တော်ပြပွဲ ၂ ခုနဲ့ Performance Art တစ်ခုပထမ ဦး ဆုံးအကြိမ်ဖြစ်တယ်။ RED PEACE လို့ခေါ်တဲ့ပြပွဲတစ်ခုကို Intersections ပြခန်းမှာကျင်းပခဲ့ပြီးနောက်တစ်ခုကတော့ Art Stage Singapore 2018 မှာရှိတဲ့ Intersections ပြခန်းမှာနေရာယူခဲ့ပါတယ်။ ဒါဟာပင်ပန်းပေမယ့်စိတ်လှုပ်ရှားစရာအတွေ့အကြုံ အနေနဲ့ကိုဖြစ်ခဲ့တယ်။

Ko Z ၏ Artsy မှအွန်လိုင်းပြပွဲတစ်ခုဖြစ်သော “ODE TO LIBERTY” သို့သွားပါ။ ပိုမိုသိရှိရန်နှင့် Ko Z မှအနုပညာလက်ရာများဝယ်ယူရန် Intersections ဝက်ဘ်ဆိုက်သို့သွားရောက်ပါ။ သို့မဟုတ် art@intersections.com.sg သို့မဟုတ် whatsapp: + 65 97985611 သို့ Marie-Pierre Mol ကိုဆက်သွယ်ပါ။

ဤအင်တာဗျူးမှရုပ်ပုံများကို Intersections ပြခန်းမှပေးခဲ့သည်


 
Back to top