ကိုဇက် သို့မဟုတ် မြန်မာပြည်ရဲ့ ထူးခြားတဲ့ Enviroformance အနုပညာနောက်ကွယ်မှလူ
ကချင်ခေတ်ပြိုင်အနုပညာလှုပ်ရှားမှုအားနိုင်ငံတကာအဆင့်သို့ရောက်စေရန် Ko Z သည်သဘာဝပတ်ဝန်းကျင်ထိန်းသိမ်းရေးနှင့်လူ့အခွင့်အရေးဆိုင်ရာကိစ္စရပ်များအတွက်သူ၏ပါဝင်မှုကြောင့်အလွန်လေးစားမိသည်။
Ko Z သည် မြန်မာနိုင်ငံမြောက်ပိုင်းတွင်နေထိုင်သောကချင်တိုင်းရင်းသားလူနည်းစုမှပေါက်ဖွားလာသူဖြစ်သည်။ သူ၏မူလအမည်မှာ Zahkung Hkawng Gyung ဖြစ်ပြီး Zahkung သည်မျိုးစုအမည်ဖြစ်သည်။ ကချင်တို့သည်နတ်ဝိဇ္ဇာကိုးကွယ် သူများဖြစ်ကြပြီး ၁၉ ရာစုအတွင်းအမေရိကန် Protestants ခရစ်ယာန် နှင့် ဥရောပသာသနာပြုများဖြင့် ပြောင်းလဲခြင်းမခံရမီ နတ်များကိုယုံကြည်ခဲ့ကြသည်။ ယနေ့တွင်ကချင်လူမျိုးအများစုသည်မိမိတို့ကိုယ်ကိုခရစ်ယာန်များဟု ခွဲခြားသတ်မှတ်သော်လည်းယဉ်ကျေးမှုပွဲတော်များမှတစ်ဆင့်ရှင်သန်ရန်ကြိုးပမ်းနေသောသူတို့၏ရိုးရာယုံကြည်မှုများကိုဆက်လက်ထိန်းသိမ်းထားဆဲဖြစ်သည်။
ကချင်ပြည်နယ်သည်တရုတ်နှင့်နယ်စပ်ရှည်လျားသည်။ ကချင်ပြည်နယ်သည်၎င်း၏မဟာဗျူဟာကျသောတည်နေရာအပြင်ကျောက်စိမ်း၊ ရွှေတွင်းများ၊ သစ်နှင့်ရေအားလျှပ်စစ်စသည့်သဘာဝသယံဇာတများရှိသည်။ ၁၉၄၈ ခုနှစ်လွတ်လပ်ရေးရပြီးချိန် မှစ၍ ကချင်လူမျိုးများသည်ကြာမြင့်စွာပြည်တွင်းစစ်များကြေင့်အိုးအိမ်စွန့်ခွာထွက်ပြေးရမှုများ ကိုခံရပ်ခဲ့သည်။ ၁၉၉၄ မှ ၂၀၁၁ အထိအပစ်အခတ်ရပ်စဲရေးသဘောတူညီချက်ကို ၂၀၁၁ ခုနှစ်ဇွန်လတွင် မြန်မာစစ်တပ်မှ အံ့အားသင့်ထိုးစစ်ဆင်ဖြင့် ဖျက်ဆီးခဲ့သည်။ ထိုအချိန်မှစ၍ လူ ၁၀၀၀၀၀ အိုးမဲ့အိမ်မဲ့ဖြစ်ခဲ့ရသည်။
Ko Z, မြန်မာနိုင်ငံ၏ထူးခြားသော Enviroformance အနုပညာနောက်ကွယ်မှလူ
Ko Z ကို ၁၉၇၃ ခုနှစ်မှာမြန်မာနိုင်ငံတောင်ပိုင်းရှမ်းပြည်နယ်တောင်ကြီးမှာမွေးဖွားခဲ့ပြီးရန်ကုန်တက္ကသိုလ်မှာပညာတတ်ခဲ့တယ်။ Ko Z ရဲ့အနုပညာရှင်ဘဝရဲ့ပထမဆုံးခြေလှမ်းတွေအကြောင်းပြောပြပါ။
ကျွန်တော်ငယ်ငယ်လေးကတည်းကပန်းချီဆွဲခြင်း၌ပျော်မွေ့ခဲ့တယ်။ ကျွန်တော့်အတွက်ပုံကြမ်းတွေ၊ လိုင်းတွေနဲ့ဇာတ်ကောင်တွေကိုမဆွဲတဲ့နေ့တစ်ရက်မှမရှိခဲ့ဘူး။ ထို့ကြောင့်ပန်းချီဆွဲခြင်းနှင့်အနုပညာဘဝ ကိုလိုက်လျှောက်ခြင်းကသဘာဝကျပါတယ် ။ ၎င်းကကျွန်ုပ်အတွက်စိတ်အားထက်သန်မှုနှင့်စွဲမက်စရာဖြစ်ပါတယ် ။ အနုပညာကကျွန်တော့်ကိုစိတ်ပိုင်းရောရုပ်ပိုင်းဆိုင်ရာပါလွတ်လပ်မှုအပြည့်အဝပေးစွမ်းတယ် ။ ဒါကြောင့်ကျွနှ်ပ်အနုပညာရှင်ဖြစ်လာတယ်။ ကျွန်တောပန်းချီဆွဲတဲ့အခါစိတ်ကပျံသန်းနေသလိုခံစားရတယ်၊ အနုပညာလက်ရာတစ်ခုအတွက်စိတ်ကူးစိတ်သန်းတွေရလာတဲ့အခါမှာလည်းလွတ်လပ်မှုအလားတူခံစားရတယ်။ ကျွန်တော်ပထမဆုံးပြသခဲ့တဲ့ပန်းချီကားကတော့ကချင်နှစ်ခြင်းအသင်းကစီစဉ်ပေးတဲ့ပွဲတစ်ခုအတွက် ၃ မီတာ x ၆ မီတာကျယ်တဲ့ပန်းချီကားတစ်ချပ်ပဲ။ ဒါက ၁၉၉၁ ခုနှစ်ဖြစ်ပြီး ကျွန်တောအသက် ၁၈ နှစ်ပဲရှိပါသေးတယ်။ အဲ့ဒီအချိန်ကစပြီးဂရပ်ဖစ်ဒီဇိုင်းပညာနဲ့ပန်းချီဆရာအဖြစ်စတင်လုပ်ကိုင်ခဲ့တယ်။ မန္တလေးမြို့နှင့်မနီးမဝေးတွင်အောင်ပင်လေ၌ကျင်းပသော နစ်တယာပြည့် ကချင်စာပေပွဲတော်အတွက် ၁၉၉၅ ခုနှစ်တွင်နောက်ထပ်ပန်းချီကားတစ်ချပ်ကိုဖန်တီးခဲ့တယ်။
၁၉၉၁ ခုနှစ်ကတည်းကစာစီစာကုံးတွေ၊ ကာတွန်းတွေရေးနေတယ်။ ရန်ကုန်တက္ကသိုလ်ယဉ်ကျေးမှုတက္ကသိုလ်မှာစတက်ခဲ့တယ်။ ဒါပေမယ့်သင်ရိုးညွှန်းတမ်းကိုမကျေနပ်လို့ဘွဲ့မရခင်ကထွက်ခဲ့တယ်။ ကျွန်ုပ်၏ပထမဆုံးတစ်ကိုယ်တော်ပြပွဲကို ၂၀၀၅ ခုနှစ်တွင်ရန်ကုန်ရှိ Lokanat ပြခန်း၌ပြခဲ့တယ်။ ဆင်ဆာဖြတ်တောက်မှုသည်အလွန်ပြင်းထန်နေဆဲဖြစ်ပြီးပန်းချီကားနှစ်ကားကိုလည်းပိတ်ပင်ခံထားရတယ်။ ထိုနှစ်တွင်ပင် Performance အနုပညာစလုပ်ခဲ့တယ်။
Ko Z ဟာ ကချင်ပြည်နယ်မြောက်ပိုင်းဒေသလူနည်းစုလူမျိုးစုဝင်ဖြစ်တယ်၊ အနုပညာမှာအဲဒီလိုနောက်ခံဘယ်လိုရှိသလဲ။
ကျွန်ုပ်ကမြန်မာနိုင်ငံ၊ ရှမ်းပြည်နယ်တွင်မွေးဖွားခဲ့သော်လည်းကျွန်ုပ်သည် ၁၀၀% ကချင်သွေးဖြစ်တယ်။ ကျွန်ုပ်၏ဆွေမျိုးများအားလုံးကချင်ပြည်နယ်တွင်နေထိုင်ကြပြီးကျွန်ုပ်ဟာကချင်လူမျိုးဖြစ်တယ်။ 1993 ခုနှစ်ကတည်းကရန်ကုန်မှာနေပြီးအလုပ်လုပ်တယ်။ ဒါပေမယ့်ကချင်ပြည်နယ်ကိုတစ်နှစ်အကြိမ်ကြိမ်သွားတယ်။ အနုပညာကလူမျိုးရေးနှင့်လူမျိုးရေးလက္ခဏာများနှင့်ဆက်နွှယ်ရန်မလိုအပ်ပါ။ သို့သော်ကျွန်ုပ်၏ဝိသေသလက္ခဏာဟာကျွန်ုပ်၏အနုပညာကျင့်စဉ်အပေါ်များစွာလွှမ်းမိုးမှုရှိပါတယ်။ ဖော်ပြခဲ့ပြီးဖြစ်သည့်အတိုင်း၊ ကျွန်ုပ်၏ပထမ ဦး ဆုံးအဓိကပန်းချီကား ၂ ကားကချင်ယဉ်ကျေးမှုပွဲများအတွက်ဖန်တီးခဲ့တယ်။ ကျွန်ုပ်ပန်းချီကားများတွင်ကချင်မနောပွဲတော်များအတွင်းတွင်ထုံးတမ်းစဉ်လာ ရောင်စုံပုံစံများကိုအသုံးပြုခြင်းကိုနှစ်သက်တယ်။ ထို့အပြင်ကျွန်ုပ်၏အလုပ်အများစုသည်မြန်မာငြိမ်းချမ်းရေးလုပ်ငန်းစဉ်နှင့်ကချင်ပြည်နယ်အခြေအနေအပေါ်ရောင်ပြန်ဟပ်မှုအပေါ်အခြေခံတယ်။
Ko Z ကို သဘာဝပတ်ဝန်းကျင်နှင့်သဟဇာတဖြစ်သောအနုပညာဖြင့်လူသိများတယ်၊ အမှန်တကယ် သဘာဝ ကို အနုပညာတွင်အသုံးပြုပြီးသဘာဝမှတိုက်ရိုက်ကောက်ယူထားသောပစ္စည်းများသုံးတယ် ။ သဘာ ၀ ပတ် ၀န်းကျင်ကိုအဘယ်ကြောင့်အလွန်ရိုသေလေးစားမှုရှိစေသလဲ။
ကျွန်တော့အသွေးထဲကပါတယ်လို့ယုံကြည်ပါတယ်။ မိခင်သဘာဝကိုကျွန်ုပ်လေးစားတန်ဖိုးထားခြင်းသည်ကျွန်ုပ်ဘိုးဘေးများ၏အမွေအနှစ်တစ်ခုဖြစ်တယ်။ ၎င်းဟာ ကချင်လူမျိုးမှဆင်းသက်လာခြင်းနှင့်ကလေးဘဝမှဖြစ်တယ်။ ငယ်ချိန်တုန်းကကလေးတွေအများစုလိုပဲသဘာဝနဲ့သစ်တော သစ်ပင်၊ မြက်၊ တွေမှာအချိန်အများကြီးကုန်ခဲ့ရတယ်။ ကျွန်ုပ်က Installation နှင့် Performance အနုပညာအပိုင်းများတွင်သဘာဝပစ္စည်းများသုံးလေ့ရှိတယ်။ စင်ကာပူ Art Stage အတွက်၊ Intersections ပြခန်းပိုင်ရှင် Marie-Pierre နဲ့အတူရုက္ခဗေဒဥယျာဉ်သို့သွားပြီး Ranger များနှင့်စေ့စပ်ညှိနှိုင်းမှုအပြီး Red Peace Installation မှာ တပ်ဆင်ဘို့နှင့် နောက်ပန်းချီ၌ အသုံးပြုရန်အကိုင်းအခက်များစုဆောင်းရန်ခွင့်ရခဲ့တယ်။
ယနေ့လူသားတို့၏လိုဘကြီးမှုကြောင့်ပတ်ဝန်းကျင် (မြေများ၊ ပင်လယ်များ၊ တောင်များ၊ အပင်များနှင့်သတ္တဝါများ) ဟာဖျက်ဆီးခံရပြီးပျက်စီးနေတယ် ။ ကမ္ဘာကြီးပူနွေးလာမှုဟာပိုမိုဆိုးရွားလာပြီးရာသီဥတုအခြေအနေများလည်းဆိုးဝါးလာတယ်။ သဘာဝပတ်ဝန်းကျင်ဆိုင်ရာကိစ္စရပ်များနှင့်ပတ်သက်၍အသိအမြင်မြှင့်တင်ရန်အနုပညာလက်ရာများကိုဆက်လက်လုပ်ကိုင်ချင်တယ်။
၂၀၀၉ ခုနှစ်မှာ Ko Z မြန်မာနိုင်ငံမှာသဘာဝပတ်ဝန်းကျင်အနုပညာလှုပ်ရှားမှုကိုစတင်ခဲ့ပြီး တယ်။ ထိုအကြောင်းထပ်ပြောပါ ဦး ။
Ko Ju လို့ခေါ်တဲ့အနုပညာရှင်သူငယ်ချင်းတစ်ယောက်နဲ့ V30 Environmental Art Movement ဆိုတဲ့အဖွဲ့ကိုကျွန်တော်တည်ထောင်ခဲ့တယ်။ ကျနော့်ရည်မှန်းချက်ကအနုပညာရှင်တွေ၊ အထူးသဖြင့်မျိုးဆက်သစ်လူငယ်တွေအတွက်ပတ်ဝန်းကျင်ဆိုင်ရာပြဿနာတွေကိုဖြေရှင်းရန်အနုပညာဖန်တီးဖို့အားပေးဖို့ပဲ။ အနုပညာရှင်အယောက် ၂၀ နီးပါးဤလှုပ်ရှားမှုတွင်သုံးလတစ်ကြိမ်ပါဝင်ခဲ့တယ်။ သဘာဝပတ်ဝန်းကျင်ဆိုင်ရာအနုပညာဖန်တီးရန်ရန်ကုန်အနီးရှိသစ်တောတစ်ခုတွင်ကျွန်ုပ်တို့အတူတကွသွားခဲ့ကြတယ်။ တခါတရံပြတိုက်များတွင်“ သဘာဝအနုပညာပြပွဲ” ကိုကျင်းပခဲ့တယ်။ သဘာဝပတ်ဝန်းကျင်ဆိုင်ရာပြဿနာများကိုဖြေရှင်းသည့် Performance အနုပညာဖြစ်သော Enviroformance အနုပညာကိုလည်းကျွန်ုပ်တို့စတင်ခဲ့သည်။ Enviroformance အနုပညာဟူသောဝေါဟာရကိုကျွန်ုပ်တို့အဖွဲ့မှယခုအချိန်အထိစတင်အသုံးပြုခဲ့တယ် ။
Ko Z အနုပညာအလုပ်ကိုအကောင်းဆုံးဖော်ပြရန်စကားလုံး ၅ လုံးကဘာလဲ။
Indi – ပတ်ဝန်းကျင် – Performance – ကချင် – Art
Ko Z ၏အလက်ရာက Pablo Picasso နှင့် George Braque တို့၏“ Cubist” ကာလကိုသတိရတူကြောင်းလူတွေကပြောသောအခါမည်သို့တုံ့ပြန်သလဲ။ ဤသို့သောသြဇာလွှမ်းမိုးမှု Ko Z အပေါ်သက်ရောက်မှုရှိပါသလား။
“ KoZ ဟာ KoZ ပဲ”။ ကျွန်တော့်ကို Pablo Picasso နှင့် George Braque တို့ရဲ့လွှမ်းမိုးမှုလည်းမရှိပါဘူး။ အနုပညာဖန်တီးတဲ့အခါပန်းချီဆွဲတဲ့အခါကျွန်တော်မသိစိတ်တစ်ပိုင်းနဲ့ကျွန်တော့ရဲ့အနုပညာစိတ်ကလွှမ်းမိုးခံရတယ်။ တချားဘာမှမရှိပါဘူး ၂၀၀၀ ခုနှစ်မှစ၍ ကျွန်ုပ်၏ပန်းချီကားများဟာကျွန်ုပ်သိသောမည်သည့်အနုပညာရှင်နှင့်မတူပါ။ ဒီနေ့ထိပုံကြမ်းမပါဘဲဖြောင့်ပတ္တူပေါ်သို့ပန်းချီဆွဲခဲ့တယ် ။ ဒါကကျွန်တော့်အတွက်လွတ်လပ်ပြီးပြည့်စုံစေတဲ့စိန်ခေါ်မှုတစ်ခုပါ။
Ko Z မှာ အာရှနဲ့ကမ္ဘာတစ်ဝှမ်းမှာစုဆောင်းသူတွေရှိတယ်။ စင်ကာပူမှာ Intersections Gallery နဲ့ပြပြီး အမေရိကန်၊ တရုတ်၊ ထိုင်း၊ နှင့် Estonia မှာ လဲ ပြခဲ့တယ်။ အနုပညာအတွက်ဤသို့သောအသိအမှတ်ပြုခြင်းက Ko Z ကို ဘာတွေဖြစ်ပေါ်စေသလဲ။
Collectors ရှိခြင်းနှင့်အုပ်စု / တစ်ကိုယ်တော်ပြပွဲများတွင်ပြသရန်အခွင့်အလမ်းများကမ်းလှမ်းခံရခြင်းကအားရှိစရာဖြစ်ပြီးကျွန်ုပ်၏အနုပညာလေ့ကျင့်မှုကိုပိုမိုယုံကြည်စေပါတယ် ။ မကြာခဏဤအသစ်သောအတွေ့အကြုံများနှင့်အဆက်အသွယ်ကနေအိုင်ဒီယာအသစ်တွေရတယ်။ (Art Stage ပြခန်း နံပါတ် ၁၁ နှင့် ၁၂ တွင်ပြသထားသည်)
လွန်ခဲ့သောအနှစ် ၄၀ အတွင်းမြန်မာပန်းချီကားတွင် Master of Colours ဟုမကြာခဏဖော်ပြလေ့ရှိသော ဦး အောင်ခင်၏လွှမ်းမိုးမှုသည်မည်မျှအရေးပါသလဲ။
ဦး အောင်ခင်သည် အသစ်သော ပန်းချီကား သဘောတရား ကိုမြန်မာပန်းချီတွင်မိတ်ဆက်ပေးသော ဦး Ba Nyan ၏ကျောင်းသားဖြစ်သည်။ သို့သော်အောင်ခင်သည်သူရွေးချယ်သည့်အရောင်များနှင့်စုတ်တံများဖြင့်သူ့ကိုယ်ပိုင်စတိုင်ကိုတီထွင်ခဲ့သည်။ ဦး ခင်မောင် (ဘဏ်)၊ ပေါ် ဦး သက်နှင့် ဦး ဝင်းဖေတို့ကဲ့သို့မန္တလေးရှိသူ၏တစ်ခေတ်တည်းသားများဖြစ်သော ဦး အောင်ခင်သည်မြန်မာပန်းချီကားများအပေါ် နက်ရှိုင်းစွာ သြဇာသက်ရောက်ခဲ့သည်။
မြန်မာနိုင်ငံရဲ့လက်ရှိအနုပညာမြင်ကွင်းပေါ်မှာ Ko Z ရဲ့ခံစားချက်ကဘာလဲ။ Ko Z ကအနုပညာရှင်များစွာနှင့်ရင်းနှီးတယ်။ မြန်မာလူမျိုးများသည်ခေတ်သစ်နှင့်ခေတ်သစ်အနုပညာပုံစံများအပေါ်မည်မျှပွင့်လင်းသလဲ။
မြန်မာနိုင်ငံ၏လက်ရှိအနုပညာမြင်ကွင်းဟာယခင်မျိုးဆက်အနုပညာရှင်များ (ခေတ်သစ်) ၏ကြိုးပမ်းမှုကြောင့်ဖြစ်တယ်။ ခင်မောင်ရင်၊ခင်ဝမ်း ၊ အောင်မြင့်နှင့်Po Poကဲ့သို့သောပန်းချီဆရာများသည်ခေတ်သစ်အနုပညာရှင်များ၏မျိုးဆက်သစ်များအတွက်နည်းလမ်းသစ်များဖွင့်ရန်ရုန်းကန်ခဲ့ရတယ်။ ခေတ်သစ်အနုပညာဟာသက်ကြီးရွယ်အိုများ၏ကြိုးပမ်းမှုများမပါဘဲပေါ်ထွက်လာလိမ့်မည်မဟုတ်ပါ။ မြန်မာနိုင်ငံ၏လက်ရှိဖွင့်လှစ်မှုသည်အနုပညာမြင်ကွင်း၏ဆင့်ကဲဖြစ်စဉ်ကိုလည်းအထောက်အကူပြုတယ်။ အနုပညာရှင်များကနိုင်ငံတကာအနုပညာပွဲများနှင့်လှုပ်ရှားမှုများတွင်ပိုမိုပါ ၀ င်ပတ်သက်လာကြပါတယ်။ ဒါကကောင်းတဲ့လက္ခဏာပါ။ အနုပညာကိုစိတ်အားထက်သန်စွာနှင့်ဗဟုသုတကြွယ်ဝသောလူငယ်အနုပညာရှင်များစွာသည်ခေတ်ပြိုင်အနုပညာမြင်ကွင်း၏ လှုပ်ရှား မှုကိုပံ့ပိုးပေးလျက်ရှိတယ်။ Wunna Aung၊ Thu Myat နှင့် Bart Was Here အနုပညာရှင်များကအနုပညာပုံစံအသစ်များကိုဖန်တီးနေကြတယ်။ ကျနော့်အမြင်ကတော့မြန်မာနိုင်ငံဟာတဖြည်းဖြည်းကြီးထွားလာမယ့်စည်ကားလှတဲ့ခေတ်ပြိုင်ပန်းချီကားတစ်ချပ်ကိုပိုင်ဆိုင်ထားတယ်လို့ဆိုတာပါပဲ။
နောက်တစ်ကိုယ်တော်ပြပွဲ ကိုမည်သည့်အချိန်မည်သည့်နေရာမှာကျွန်ုပ်တို့တွေ့မြင်နိုင်မလဲ။ ဒါက Performance အနုပညာဖြစ်မလား။ ကျွန်တော်တို့အဲဒီမှာပိုပြီးသိပါရစေ။
“ကချင် IDP ရဲ့အခန်း” လို့ခေါ်တဲ့ Installation Art စီမံကိန်းရှိတယ်။ ပြသ ဖို့ဘယ်မှာဆိုတာတော့းမသေချာသေးပါ။ Performance အနုပညာအပိုင်းအစများအတွက်စိတ်ကူးများရှိပါတယ်။ ဒါပေမယ့် ပထမ ဦး ဆုံးလာဘယ်ဟာလာလိမ့်မယ်တော့ မသိသေးပါဘူး။ Covid ကူးစက်ရောဂါကြောင့်ယခုအချိန်တွင်နှင့်ကန့်သတ်မှုများအားလုံးနှင့်အတူ၊
Intersections ပြခန်းကကျွန်ုပ်ရဲ့မကြာသေးမီကပြုလုပ်ခဲ့သောလုပ်ရာများကိုအွန်လိုင်းပြပွဲပြုလုပ်ရန်ကမ်းလှမ်းထားတာကိုကျွန်ုပ် ၀ မ်းသာပါတယ်။
အွန်လိုင်းတွင်မည်သည့်နေရာမှာ Ko Z အလုပ်တွေကိုတွေ့နိုင်မလဲ။ ရောင်းရန်ရှိပါသလား။
ကျွန်တော့အလုပ်အချို့တို့ကို Intersections ပြခန်းက website နှင့် Artsy အပေါ်တွေ့မြင်နိုင်ပါတယ်။ ကျွန်ုပ်၏အလုပ်ကိုလည်း Intersections ပြခန်းမှတစ်ဆင့်အွန်လိုင်းတွင် ၀ ယ်နိုင်တယ်။ ကျွန်တော် Facebook ပေါ်မှာလဲတက်ကြွစွာမျှဝေပါတယ်။
Ko Z ရဲ့ဘဝနဲ့ လမ်းစဉ်ကိုအနုပညာရှင်တစ်ယောက်အနေနဲ့လှုံ့ဆော်ပေးခဲ့တဲ့ဆရာတစ်ယောက်ကိုနာမည်ပေးရမယ်ဆိုရင်ဘယ်သူလို့ပြောလို့ရမှာလဲ။
ဘုရားသခင်။
ဒါပေမဲ့နောက်ထပ်နာမည်တစ်ခုထပ်ပေးခွင့်ပေးရင် Lee Wen ကိုပြောချင်ပါတယ်။ ကျွန်တော့်အတွက် Lee Wen ဟာအာရှမှာအထင်ရှားဆုံး Performance အနုပညာရှင်တစ်ယောက်ပါ။ သူ့ကိုသူအနုပညာမဂ္ဂဇင်းတစ်စောင်မှသူနှင့်သူ၏ထင်ရှားသော Performance အနုပညာလက်ရာများဖြစ်သော The Yellow Man မှသိကျွမ်းခဲ့တယ်။ ကျွန်ုပ်သူ့ကိုပထမဆုံးအကြိမ်အွန်လိုင်းမှစတွေ့ခဲ့ပြီးစင်ကာပူ Performance ပွဲတော်၌ကျွန်ုပ်တက်ရောက်ခဲ့သည့် ၂၀၁၇ ခုနှစ်တွင်သူနှင့် မျက်နှာချင်းဆိုင်တွေ့ဆုံခဲ့တယ်။ Lee Wen ရဲ့စတူဒီယိုအနီးအနားမှာရှိတဲ့ Intersections ပြခန်းမှာ Performance Art တစ်ခု နေရာယူဖြစ်ခဲ့ပါတယ်။ Lee Wen ဟာကြီးမားတဲ့နှလုံးသားရှိခဲ့ပြီးကျွန်တော်တို့ဟာသူငယ်ချင်းတွေလို့ခံယူခြင်ပါတယ်။
Intersections ပြခန်းနှင့် Art Stage တွင်ပြသခြင်းမှာ Ko Z ၏အကောင်းဆုံးအမှတ်တခုကဘာလဲ။ ဒီပြပွဲတွေနဲ့ပတ်သက်ပြီးသင်မျှဝေချင်တဲ့ တတိရစကား ရှိပါသလား။
ကျွန်ုပ်၏ Art Stage 2018 ၌ပါဝင်ခြင်းဟာ ကချင်ခေတ်ပြိုင်အနုပညာလှုပ်ရှားမှုအားနိုင်ငံတကာအနုပညာမြင်ကွင်းသို့ကျွန်ုပ်မျှော်လင့်ထားသည့်အတိုင်းမိတ်ဆက်ရန်အခွင့်အရေးဖြစ်ခဲ့တယ်။ ဒါဟာကျွန်တော့်ဘဝမှာတစ်ကိုယ်တော်ပြပွဲ ၂ ခုနဲ့ Performance Art တစ်ခုပထမ ဦး ဆုံးအကြိမ်ဖြစ်တယ်။ RED PEACE လို့ခေါ်တဲ့ပြပွဲတစ်ခုကို Intersections ပြခန်းမှာကျင်းပခဲ့ပြီးနောက်တစ်ခုကတော့ Art Stage Singapore 2018 မှာရှိတဲ့ Intersections ပြခန်းမှာနေရာယူခဲ့ပါတယ်။ ဒါဟာပင်ပန်းပေမယ့်စိတ်လှုပ်ရှားစရာအတွေ့အကြုံ အနေနဲ့ကိုဖြစ်ခဲ့တယ်။
–
Ko Z ၏ Artsy မှအွန်လိုင်းပြပွဲတစ်ခုဖြစ်သော “ODE TO LIBERTY” သို့သွားပါ။ ပိုမိုသိရှိရန်နှင့် Ko Z မှအနုပညာလက်ရာများဝယ်ယူရန် Intersections ဝက်ဘ်ဆိုက်သို့သွားရောက်ပါ။ သို့မဟုတ် art@intersections.com.sg သို့မဟုတ် whatsapp: + 65 97985611 သို့ Marie-Pierre Mol ကိုဆက်သွယ်ပါ။
ဤအင်တာဗျူးမှရုပ်ပုံများကို Intersections ပြခန်းမှပေးခဲ့သည်။