Culture / Art Republik

Anton Afganial သည်သူ၏ထူးခြားတက်ကြွသောကမ္ဘာကိုပုံဖော်တင်ပြသည်။

ထင်ရှားသောအရောင်များနှင့်ရဲရင့်သောဆွဲကြောင်းအားဖြင့် Anton Afganial သည်နေ့စဉ်ဘ ၀ ၏ပုံပြင်များကိုစကားလုံးများမပါဘဲပြောဆိုနိုင်ခြင်းအတွက်ချီးကျူးဂုဏ်ပြုနာမည်ရသည်။

Oct 01, 2020 | ရေးသားသူ - Victor Paul Brang Tun

Anton Afganial သည်အင်ဒိုနီးရှားနိုင်ငံတွင်အခြေစိုက်သောဆုရအနုပညာရှင်တစ် ဦး ဖြစ်သည်။ သူသည်သူ၏လက်ရာများကိုတစ်နိုင်ငံလုံးနှင့်တရုတ်နိုင်ငံတွင်ပြသခဲ့သည်။ Anton Afganial ၏သဘာဝဖြစ်ရပ်များနှင့်လူမှုရေးဆိုင်ရာပြောင်းလဲမှုများကိုသူ၏နက်ရှိုင်းသောအသိပညာမှာပေါင်းစပ်၍ ရှင်းလင်းသောအရောင်များနှင့်ရဲရင့်သောအကြမ်းဖျင်းဖော်ပြချက်များဖြင့်နေ့စဉ်ဘ ၀ ကိုသူတက်ကြွစွာသရုပ်ဖော်သည်။

Anton Afganial သည်သူ၏ထူးခြားတက်ကြွသောကမ္ဘာကိုပုံဖော်တင်ပြသည်။

 

Antonကို ၁၉၉၀ တွင်မွေးဖွားခဲ့ပြီး၊ အင်ဒိုနီးရှား၏အနုပညာမြို့တော်အဖြစ်သတ်မှတ်နိုင်သော Jogjakarta မှာသင်တည်ထောင်ခဲ့တယ်။ အနုပညာရှင်တစ်ယောက်အနေနဲ့သင့်ရဲ့ပထမဆုံးခြေလှမ်းတွေကိုပြောပြပေးပါလား။

ကျွန်တော် ကမ်းရိုးတန်းပတ်ဝန်းကျင်နှင့်ခိုင်ခံ့သောယဉ်ကျေးမှု၌တည် တဲ့ Madura ကျွန်းတစ်ကျွန်းမှာမွေးဖွားခဲ့တယ်။ တစ်ခါကနာမည်ကျော်အင်ဒိုနီးရှားအနုပညာရှင် Affandi ကကျွန်တော်တို့ကမ်းခြေပေါ်မှာပန်းချီဆွဲခဲ့ပြီးဒီဟာကပန်းချီအကြောင်းကိုစူးစမ်းချင်စိတ်ရဲ့အစဖြစ်တယ်လို့ကျွန်တော့ကိုပြောခဲ့ဖူးတယ်။ ဒါ့အပြင်ကလေးဘဝကတည်းကပုံကြမ်းဆွဲခြင်းနှင့်အရောင်လှုပ်ရှားမှုများကိုကျွန်တော်အလွန်စိတ်ဝင်စားခဲ့တယ်။ အနုပညာအဓိကဘာသာရပ်ဖြင့်အင်ဒိုနီးရှားအနုပညာတက္ကသိုလ်သို့တက်ရောက်ရန်ကျွန်ုပ်အတွက်အစဖြစ်ခဲ့စေခဲ့တယ်။

Golden Limousine in the heaven of Art, 200cm x 300cm, Acrylic on Linen, (2016) . Auctioned @Christie’s Hongkong 2017. Price realised HKD 325,000, Collection of Mr. Sunyata Wangsadarma 

သင်၏အနုပညာသည်အရောင်တောက်တောက်ဖြင့်တက်ကြွစွာလှုပ်ရှားတယ်။ ဒီဟာကိုခေတ်သစ်အင်ဒိုနီးရှား Batik နှင့်တူသည်ဟုအဓိပ္ပာယ်ဖွင့်ဆိုချက်သင်ပြောနိုင်ပါသလား။

ကျွန်ုပ်အလုပ်ကိုကြည့်ရှုသူများစွာကကျွန်တော်ပန်းချီကားသည်ရိုးရာအင်ဒိုနီးရှားပုံစံများဟုလူသိများသော Batik ၏ပုံစံများ ဆင်တူသည်ဟုထင်မြင်ကြတယ်။ ကျွန်တော်မှားတယ်လို့မထင်ပါဘူး။ ကျွန်တော့အလုပ်ကိုလွှမ်းမိုးသောလိုင်းများနှင့်အရောင်များကိုဖွဲ့စည်းသောအခါတုန်ခါခြင်းနှင့်ရဲရင့်အရောင်များကိုကြိုက်သူ Madurese လူမျိုးများ၏နောက်ခံအရောင်များနှင့်ပေါင်းစပ်၍ကွေးလိုင်းများနှင့်ပုံစံများကိုလုပ်ဖို့ကျွန်တော့အလိုရင်း၏ရလဒ်ဖြစ်ပါတယ်။

Legenda Pendekar dari Bukit Asia ( Be Ready) . 200cm x 150cm . Acrylic on Linen. 2014. Auctioned @Christie 2014, Price Realised HKD 275,000, Collection of Mr. Kevin.

Antonioနုပညာတွင်နည်းစနစ်အသစ်များကိုအမြဲရှာဖွေနေတယ်။ Antonရဲ့စတိုင်ကိုဘယ်လိုဖော်ပြမလဲ။

အများအားဖြင့်ကိုယ့်အလုပ်ထဲမှာ ဆေးထူ နည်းစနစ်တွေကိုသုံးတယ်။ ကွက်ကွက်ကွင်းကွင်းနှင့်ပြင်းထန်သောအရောင်များကိုရောထွေးစေသည့်နေရာတွင်ကျွန်ုပ်ပတ္တူပေါ်တွင်ဖန်တီးခဲ့သောအရာဝတ္ထုသို့မဟုတ်ပုံပျက်သောအရာများကိုအလေးပေးရန်လိုင်းများနဲ့စဆွဲလုပ်တယ်။

အစမှာကျွန်တော်ပထမ ဦး ဆုံးပုံစံကိုအကျန်းဆွဲသတ်မှတ်ပြီးတော့မှအရောင်များပေးခြင်းအားဖြင့်လိုသည့်ပုံကိုအလေးပေးတယ်။ သို့သော်လွန်ခဲ့သောနှစ်အနည်းငယ်အတွင်းကျွန်ုပ်၏နည်းစနစ်ကတော့အများအားဖြင့်ထင်ရှားသောအရောင်များ၏ကွဲပြားခြားနားမှုကို ဦး စားပေးပြီးအမြင်အာရုံတွင်နေရာယူသည်။ လိုင်းများကတော့ရှိပြီးသားအရောင်များ၏ရွေ့လျားပုံနှင့်ပုံသဏ္နန်ကိုအလေးပေးရန်နည်းလမ်းတစ်ခုသာဖြစ်တယ်။ ကျွန်ုပ်မကြာသေးမီကပြုလုပ်ခဲ့သောအချို့သောအလုပ်များကလိုင်းများကိုတောင်မသုံးတော့ဘဲ“ ပျံသန်းသည့်အရောင်များ” လိုပဲဆွေဖြစ်တယ်။

Lugas Syllabus, Better Land for a Better Home, 2019 – 2020. Acrylic, gold leaf, decorfin on linen. 150 x 200 cm. Exhibited ‘where the side walk end’ Chan+Hori Contemporary. Collection of Mr. Aaron Teo.

Antonရဲ့ဖန်တီးမှုလုပ်ငန်းစဉ်ကဘာလဲ? Antonရဲ့လှုံ့ဆော်မှုကိုဘယ်မှာရှာမလဲ။

ကျွန်တော်၏အနုပညာလုပ်ငန်းစဉ်၌ကျွန်တော်အလိုလိုသိ, အလိုအလျောက်နှင့်စမ်းသပ်မှုရှာဖြစ်တယ်။ ကိုယ့်စိတ်ကူးကိုအပြီးသတ်သန့်စင်ခြင်းနှင့်ပြီးပြည့်စုံစေရန်အတွက်ခဏတစ်ခုသို့မဟုတ်သိလိုစိတ်ကိုထင်ဟပ်စေရန်နေရာတစ်ခုပေါ့။

ဘာဖြစ်လို့လဲဆိုတော့ကျွန်တော်ပထမဆုံးအနုပညာအတွေ့အကြုံကကောလိပ်တက်တုန်းကပါ။ ဒါကြောင့်ကျွန်တော်ကပညာရေးသင်ယူမှုလုပ်ငန်းစဉ်နဲ့ကောလိပ်ကျောင်းမှာစဉ်းစားနေတဲ့အတွေ့အကြုံတွေကလွှမ်းမိုးခဲ့တယ်။ အဲဒီအချိန်တုန်းကကျွန်တော်အများကြီးဖတ်ပြီးဆွေးနွေးခဲ့တယ်။ ဘွဲ့ရပြီးနောက်ကျွန်ုပ်၏လှုံ့ဆော်မှုကိုကြွယ်ဝစေရန်အထူးပြုအသစ်များကိုရှာဖွေခဲ့တယ်။

ကျွန်ုပ်ပတ် ၀န်းကျင်မှာဖြစ်ပျက်နေသောအခြေအနေများကြောင့်ကျွန်ုပ်ကမကြာခဏစိတ်လှုပ်ရှားမိတယ်။ လူ့ပိပက္ခများ၊ ချစ်ခြင်းမေတ္တာ၊ သဘာဝနှင့်နည်းပညာတို့၏ဟန်ချက်ညီမှုတွေပါ။ ကျွန်ုပ်ပန်းချီကားကစွမ်းအင်၊ စိတ်အားထက်သန်မှု၊ စိတ်လှုပ်ရှားမှု၊ ဆန့်ကျင်မှုနှင့်သိလိုစိတ်တို့ကိုအမြဲတမ်းရိုက်ကူးတယ် ။

Lugas Syllabus, Pinky Rainbow in the Beautiful Day, 2019. Acrylic on canvas. 200 x 150 cm.exhibited Sea Focus 2020 Singapore. Image courtesy of the artist and Chan+Hori.

အနုပညာရှင်တစ်ယောက်ကလူ့အဖွဲ့အစည်းအတွက်အခန်းကဏ္ဍဘယ်လိုရောက်လဲ?

အဆိုပါအနုပညာရှင်သူတို့က “မှန်ဘီလူး” အဖြစ်အလုပ်လုပ်သူတို့လိုမြင်တယ်။ “အနုပညာ” ဟုခေါ်သည့် သို့သဘာဝ, လူ့အဖွဲ့အစည်းနှင့်ပင်သူ့ကိုယ်ပိုင်စဉ်းစားမှုစသည်တို့ရဲ့ “အမူအရာ” ကိုဖမ်းယူဖို့အနုပညာရှင်ရဲ့စွမ်းရည်ကအသုံးပြုရပါတယ်။ သူတို့ကလူတွေကိုထူးခြားပြီးထူးခြားတဲ့အရာတွေကိုတွေ့ကြုံခံစားစေနိုင်တယ်။ သိချင်စိတ်၊ သမိုင်း၊ ဖြစ်ရပ်နှင့်သိပ္ပံပညာတို့ကိုပင်အတွေ့အကြုံပေးသောအနုပညာရှင်များဖြစ်သင့်ပါတယ်။

The Relationship between hope and blood. Medium: Teakwood, Fiberglass, Silicone Rubber, Dand Colouring Car Paint. Year: 2014 – 2017. Size: 160cm x 130cm x 260cm + Variable Dimension Small Stone Sculpture. Exhibited Jogja Biennale XIV ‘stage of Hope’ Jogja national Museum 2017

Antonကိုလွှမ်းမိုးခဲ့တဲ့အင်ဒိုနီးရှားအနုပညာရှင်တွေက

နာမည်ကြီးအင်ဒိုနီးရှားအနုပညာရှင် Widayat ကကျွန်တော့်ကိုအများကြီးလှုံ့ဆော်ပေးခဲ့တယ်။ သူ၏လက်ရာများကကျွန်ုပ်အနုပညာလုပ်ငန်းစဉ်အပေါ်များစွာလွှမ်းမိုးတယ်။ အထူးသဖြင့်သစ်ပင်ပန်းမန်ပုံတွေပေါ့၊

အင်ဒိုနီးရှားရှိလက်ရှိအနုပညာမြင်ကွင်းကိုသင်မည်သို့မြင်သလဲ ခေတ်သစ်အင်ဒိုနီးရှားလူ့အဖွဲ့အစည်းမှအနုပညာရှင်များအားပေးသောနေရာတာကမည်မျှအရေးကြီးသလဲ။

ယခင်ကအင်ဒိုနီးရှားနိုင်ငံရှိအနုပညာလက်ရာများကိုတန်ဖိုးရှိသောသူများမှသာနှစ်သက်ခဲ့တယ်။ ထို့အပြင်အနုပညာရှင်အရေအတွက်လည်းသေးငယ်ခဲ့တယ်။ အနုပညာစုဆောင်းရှင်များဟာမည်သည့်စက်ဝိုင်းမှမဆိုရှိနိုင်သည့်ယနေ့အခြေအနေကယခင်အချိန်နှင့်အလွန်ကွာခြားတယ်။ အနုပညာအပေါ်အလွန်ကြီးစွာသောအကျိုးစီးပွားလည်းရှိပါတယ်။ ဤတိုင်းပြည်ရှိအနုပညာအခြေခံကျောင်းများနှင့်ကျောင်းဝင်းများကြီးထွားလာခြင်းနှင့်အတူအနုပညာရှင်အရေအတွက်လည်းကြီးမားတယ်။ သို့သော်ပြပွဲများအတွက်သို့မဟုတ်ရောင်းချခြင်းအတွက်အခန်းအဆောက်အအုံအနည်းငယ်သာရှိသေးတယ်။ ဒါကအနုပညာလက်ရာဟာအရေးမကြီးတဲ့အရာလို့ယူဆနေသလိုပဲ၊ အနုပညာရှင်တစ်ယောက်ကစားဝတ်နေရေး ၀ င်ငွေရဖို့အလားအလာကောင်းလမ်းဖွင့်ပေးတာနဲ့အမျှအနုပညာရှင်လူနေမှုဘဝကိုဆက်လက်ရှင်သန်ဖို့အားပေးမှာပါ။

Lugas Syllabus, ‘The Garden of Triumph’, 300cm x 200cm. Acrylic on linen. 2015. Exhibited ‘garden of thriump’ solo show Lugas Syllabus. Art Stage 2016 , Element art Space Singapore. Collection of Mr. Alim

သင်၏အနုပညာကိုအကောင်းဆုံးဖော်ပြသောစကားလုံး လုံး?

စွမ်းအင်၊ သဘာဝ၊ လူသား၊ ယဉ်ကျေးမှုနှင့်ချစ်ခြင်းမေတ္တာ။

Lugas Syllabus, ‘The Garden of Triumph’, 300cm x 200cm. Acrylic on linen. 2015. Exhibited ‘garden of thriump’ solo show Lugas Syllabus. Art Stage 2016 , Element art Space Singapore. Collection of Mr. Alim

သင်၏နောက်တစ်ကိုယ်တော်ပြပွဲကိုမည်သည့်မြို့တွင်ကြည့်ရှုနိုင်မည်လဲ။

လာမယ့်နှစ်မှာ Jogjakarta နဲ့ Jakarta မှာတစ်ကိုယ်တော်ပြပွဲနှစ်ခုလုပ်ဖို့စီစဉ်ထားတယ်

Work Eat Work’ Reconsumerism auto machine. Mural on Lugas Syllabus Solo Show ‘Natural Born Worker’ curated by Patrick D. Flores, Finale Art File Philipine. 2016. Image courtesy of Artist and Finale Art File, Manila.

သင့်လက်ရာအချို့ကိုအွန်လိုင်းတွင်မည်သည့်နေရာတွင်အလုပ်လုပ်သည်ကိုတွေ့နိုင်မှာလဲ။ ရောင်းရန်ရှိပါသလား။

ကျွန်ုပ်နောက်ဆုံးပေါ်အလုပ်ကိုကျွန်ုပ်၏ Instagram အကောင့် (သို့) အွန်လိုင်းအနုပညာပြခန်း၊ Singulart တွင်ရှာဖွေနိုင်တယ်။ Anton Afganial နာမည်ကိုရှာပါ။ ကျွန်ုပ်တင်ထားသောအနုပညာလက်ရာများအားလုံးရောင်းရန်ရှိပါတယ်။

AntonကိုAntonရဲ့ဘ နဲ့လမ်းစဉ်ကိုအနုပညာရှင်တစ်ယောက်အနေနဲ့လှုံ့ဆော်ပေးတဲ့ဆရာတစ်ယောက်ကိုနာမည်ပေးခဲ့ရင်ဘယ်သူလဲ။

အင်ဒိုနီးရှား၏အကျော်ကြားဆုံးအနုပညာရှင်တစ်ယောက် – Entang Wiharso ။

တစ်ခါကအနုပညာရှင်ဘဝစတင်ခြင်းအကြောင်းကိုသူ့ထံမှသင်ကြားယူခဲ့တယ်။ ငယ်ငယ်လေးကတည်းကအသိစိတ်ရှိခြင်းနှဲ့စိုးရိမ် စဉ်းစားစရာတွေကိုအားပေးရုံသာမကမေးခွန်းများစွာရဲ့အဖြေတွေကိုလည်းသိနားလည်ခွင့်ပေးခဲ့တယ်။ အနုပညာဘာသာစကားကလူသားအားလုံးအတွက်တူညီမှု၊ အနုပညာနှင့်လူသားမျိုးနွယ်ကိုခွဲခြားရန်နယ်နမိတ်မရှိကြောင်း ဒါ့အပြင်အနုပညာရှင်တစ်ယောက်အနေနဲ့ကျွန်တော့်ဘဝရဲ့သံသယနဲ့ပတ်သက်ပြီးအဖြေတွေရခဲ့တယ်။

ဆက်သွယ်ရန်အသေးစိတ်:

အင်စတာဂရမ် : @afganial_

ဖုန်းနံပါတ်: +62 812-2719-2579

အီးမေးလ်: mafganial@gmail.com


 
Back to top