Culture / Art Republik

ကိုရီးယားအနုပညာရှင် Koh Sang Woo ကကမ္ဘာကြီးကို ပြောင်းပြန်ရေးဆွဲသည်။

ဓာတ်ပုံ၊ Performance Art အနုပညာနှင့်ပန်းချီများဖြင့် Koh Sang Woo သည်သူတစ်ပါး နှင့် မိမိကိုယ်ကိုနားလည်ပုံကို ပြန်လည်စဉ်းစားသည်။

Aug 17, 2020 | ရေးသားသူ - Victor Paul Brang Tun

Koh Sang Woo သည်အနုပညာရှင်တစ်ဦး ဖြစ်ပြီး ဓာတ်ပုံ၊ performance art နှင့်ပန်းချီတို့ကို ပေါင်းစပ်သောအနုပညာရှင်တစ်ဦး ဖြစ်သည်။ ပရိသတ်ကို ကမ္ဘာကြီးကို နောက်ကြောင်းပြန်လှည့်ရန် အခွင့်အလမ်းနှင့်အတူတင်ပြရန်နှင့် ကျွန်တော်တို့သည် သူတစ်ပါးကိုကြည့်ရှု။ မိမိကိုယ်ကို နားလည်နိုင်မည့် နည်းလမ်းကိုပြန်လည်စဉ်းစားစေသည်။

ကိုရီးယားအနုပညာရှင် Koh Sang Woo ကကမ္ဘာကြီးကိုပြောင်းပြန်ရေးဆွဲသည်။

Carrera (2013) 104×104

သင့်ကို ဆိုးလ်မြို့က အနုပညာရှင်မိသားစုမှာ မွေးဖွားခဲ့တယ်။ သင့်ကို US ကဘာကြောင့်ဆွဲဆောင်ခဲ့တာလဲ။

ကျွန်တော်ငယ်ငယ်တုန်းက တောင်ကိုရီးယား၊ ဆိုးလ် မှာ အနုပညာရေးစိတ်ကူးနဲ့ အတွေးအမြင်ထက် နည်းပညာကို အဓိက အာရုံစိုက်ခဲ့တယ်။ ပန်းချီဆရာဟောင်းများအပေါ် အခြေခံတဲ့ နည်းစနစ်များက အနုပညာပညာရေးရဲ့ အဓိကအစိတ်အပိုင်း ဖြစ်ခဲ့တယ်။ ဆရာနှင့် မိတ္တူပွားရန် နာရီနှင့်ရက်သတ္တပတ်များကြာ နည်းစနစ်များကို ထပ်ခါတလဲလဲ လုပ်ခဲ့တယ်။ ကျွန်တော်အမေရိကန်မှာ ကွဲပြားခြားနားတဲ့ အနုပညာပညာရေးစနစ်ရှိတယ်ဆိုတာ သဘောပေါက်ခဲ့တယ်။ ကျွန်တော် ကောလိပ်တက်ဖို့ မူရင်းအနုပညာလက်ရာ ၂၀ ကိုဖန်တီးခဲ့ရတယ်။ ဒီတီထွင်ဖန်တီးမှုနဲ့ ကျွန်တော်ကိုယ်ပိုင်မြင်ကွင်းကို စတိုင်လ်ပိုမြင်အောင်လုပ်ဖို့ လိုအပ်တာ သိခဲ့တယ်။ ကျွန်တော် အနုပညာကို US မှာ လေ့လာချင်ခဲ့တယ်။ ကျွန်တော်ကိုယ်ပိုင်စတိုင်နဲ့ အမြင်အာရုံတစ်ခုခု ရချင်ခဲ့ပါတယ်။

၂၀၀၁ ခုနှစ်မှာ ချီကာဂိုအနုပညာကျောင်းမှ ဘွဲ့ရရှိခဲ့ပြီး ဓာတ်ပုံနှင့်Performance Artပိုင်းမှာ နှစ်ဆအထူးပြုခဲ့တယ်။ နယူးယောက်အခြေစိုက် အနုပညာရှင်တစ်ယောက်အနေနဲ့ သင့်ရဲ့ပထမဆုံးခြေလှမ်းတွေကိုပြောပြပါ။

SAIC ဘွဲ့ရပြီးတာနဲ့ ချီကာဂိုမှာရှိတဲ့ အနုပညာပြခန်းတစ်ခုက ကျွန်တော့်ကိုရွေးပြီး ပြသခဲ့ပါတယ်။ သူတို့ကကျွန်တော့်ကို အစောဆုံးကောင်းချီးလို ကူညီပေးခဲ့သည်၊ အငယ်ဆုံးအနုပညာရှင်အဖြစ် Armory Show မှာ ၃ နှစ်ဆက်တိုက် ပါဝင်ခဲ့တယ်။ ဒါပေမယ့်ချီကာဂိုက ကျွန်တော်အတွက် ရှေးရိုးစွဲဆန်လွန်းလို့ ကျွန်တော်အနုပညာရှင်တစ်ယောက်အနေနဲ့ ပြောချင်တာကို ကန့်သတ်ခဲ့တယ်။

နယူးယောက်မြို့ကို ကြိုးစားပြီး အရှေ့ကမ်းခြေကိုသွားဖို့ အချိန်တန်ပြီလို့ ကျွန်တော်ဆုံးဖြတ်လိုက်တယ်။ NYC က ပတ်ဝန်းကျင်အသစ်တစ်ခု ဖြစ်ခဲ့ပြီး ကျွန်တော်စိတ်ထဲမှာ တစ်ဆင့်ကွဲပြားတဲ့ အတွေးအခေါ်တွေကိုအမြဲတမ်းမေးခွန်းထုတ်ဖို့ ကျွန်တော်ကိုအမြဲတမ်းစိန်ခေါ်ပါတယ်။

“လူ့အဖွဲ့အစည်းက ဘယ်အရာကို လက်ခံနိုင်သလဲ။” ဒီမေးခွန်းတွေကတဆင့် ထင်မြင်ချက်တွေကို အမြင်အာရုံပုံပြင်ပြောပြခြင်း ဖြစ်တယ်။ ကျွန်တော့ရဲ့လက်ရာတစ်ခုစီက အရောင်၊ စကားလုံးနဲ့ အရာဝတ္ထုတွေ ပေါင်းစပ်ထားတယ်။ ဒီရောထွေးနေတဲ့မီဒီယာဟာ ကျွန်တော့ရဲ့ NYC မှာနေတဲ့ ကျွန်တော့ရဲ့အပြောင်းအလဲကို ကိုယ်စားပြုတယ်။ နယူးယောက်မှာ ကမ္ဘာရဲ့ ဘယ်နေရာမှာမှ မသတ်မှတ်တဲ့ လူသားမျိုးနွယ် အနေနဲ့ ကျွန်တော်ကို မွေးဖွားခဲ့တာကို ကျွန်တော်သဘောပေါက်ခြင်းအပါအ၀င်၊အရာရာများစွာကို နားလည်သဘောပေါက်အောင်ပြုလုပ်ခဲ့တယ်။ NYC က ကျွန်တော့ကို အနုပညာရှင်တစ်ယောက်အနေနဲ့ စိန်ခေါ်လာအောင် ကူညီပေးခဲ့သည်၊ အထူးသဖြင့် ၂၀၀၀ ပြည့်လွန်အစောပိုင်းတုန်းက၊ နယ်နမိတ်မရှိတဲ့ ဒီမြို့တစ်မြို့ကို ကျွန်တော်အရမ်းချစ်တယ်။

Walk with me (2018) 104×104

ကိုရီးယားလူမျိုးတွေက သူတို့ရဲ့ သီးခြားယဉ်ကျေးမှုနဲ့ ကြွယ်ဝတဲ့သမိုင်းကြောင်းနဲ့ သူတို့ရဲ့ ခိုင်မာတဲ့နှောင်ကြိုးကြောင့် လူသိများတယ်။ သင့်အနေနဲ့ ကမ္ဘာကို လှည့်လည်ခဲ့တယ်။ အမေရိကန်၊ အာရှ၊ ဥရောပအနုပညာရှင်တွေနဲ့တွေ့တယ်။ ဒီခရီးသွားခြင်းတွေကနေ သင်ရဲ့ အနုပညာအပေါ် ဘယ်လိုသြဇာလွှမ်းမိုးမှုရှိခဲ့လဲ။

မိမိဟာ တိုင်းပြည်တစ်ခုမှာ မွေးဖွားလာတဲ့အခါ မိမိရဲ့ ပတ်ဝန်းကျင်က ဘဝရဲ့ တစ်ချိန်ချိန်မှာ ပုံသဏ္ဏန်ကိုပုံသွင်းခံရတယ်။ ကမ္ဘာအနှံ့က လူတွေနဲ့ တွေ့ဆုံဖို့နဲ့ တည်ဆောက်ဖို့အတွက်ကျွန်တော်က ကံကောင်းတယ်။ ဒီဆက်သွယ်မှုက ကျွန်တော်ရဲ့ ဘဝတစ်လျှောက်လုံး ကျွန်တော်ရဲ့ အမြင်တွေနဲ့ အတွေးတွေကို ပုံသွင်းပေးခဲ့တယ်။ ရုပ်ပုံတစ်ခုလုံးကို ဖန်တီးတဲ့ ကွဲပြားခြားနားတဲ့ ယဉ်ကျေးမှုရဲ့ အပိုင်းအစဖြစ်လာတယ်။

Pierrot Lion (2019) 150×150

သင်ဟာ သင်ရဲ့အနုပညာမှာ နည်းစနစ်အသစ်တွေကို အမြဲရှာဖွေနေတယ်။ သင်ရဲ့ ဓာတ်ပုံအနုပညာမှာ သင်တီထွင်ခဲ့တဲ့ အပြာရောင်နည်းစနစ်နဲ့ Man Ray ရည်ညွှန်းချက်အကြောင်း ပြောပြပါ။

Man Ray ကိုရည်ညွှန်းတာကအသစ်တစ်ခုနဲ့ ဆန်းသစ်တီထွင်မှုတစ်ခုခုကို ကြိုးစားဖို့အတွေးက ဘယ်လို ကိုယ်ပိုင်လက်ရာကို ရောက်ရှိနိုင်တယ်ဆိုတာကို အခြေခံတယ်။ Man Ray က ပန်းချီ၊ ဓာတ်ပုံ / ကိုယ်စားပြုပုံတွေကို ရိုးရှင်းတဲ့ပုံစံတွေမှတဆင့် ဝတ်မှုန်ကူးဖြတ်တဲ့ ပထမဆုံးအနုပညာရှင်တစ်ဦး ဖြစ်တယ်။

နေရောင်ခြည်ပုံသုံးနည်းစနစ်က ကို့နယ်နိမိတ်ကိုတွန်းတင်ဖို့ ဒီလိုဆန်းသစ်တဲ့လှုပ်ရှားမှုတစ်ခုဖြစ်တယ်။ ကျွန်တော်က ဒီအလုပ်ရဲ့ သဘာဝကို အလွန်လေးစားပါတယ်။ အပြာရောင်ပြောင်းပြန်နည်းက ကျွန်တော် Darkroom က analog ဓာတ်ပုံကို အာရုံစူးစိုက်စဉ်နဲ့ ကွန်ပျူတာပရိုဂရမ်တွေကို ပထမဆုံးအကြိမ်မိတ်ဆက်တုန်းကနေ ရလာတယ်။ ကျွန်တော်အထက်တန်းကျောင်းတက်တုန်းက Photoshop ကို စပြီး သုံးတတ်ခဲ့ပါတယ်။ နည်းပညာတိုးတက်မှုက လွန်ခဲ့တဲ့ဆယ်စုနှစ် ၂ ခုအတွင်းအလျင်အမြန်တိုးတက်ခဲ့ပေမယ့် ကျွန်တော်အလုပ်ကို စတင်တဲ့အခါ လူတွေအတွက် အသစ်တစ်ခုဖြစ်နေတယ်။

Pierrot (2012) 100×130

သင်က သင်ရဲ့အနုပညာနဲ့ live performances တွေကို ဘယ်လိုပေါင်းစပ်သလဲ။

ကျွန်တော်ရဲ့လက်ရာအများစုက ကျွန်တော်စိတ်ထဲမှာ Performance အနေနဲ့  စတင်ခဲ့တယ်။ အပိုင်းအစတွေ၊ အရောင်၊ လှုပ်ရှားမှုနဲ့အနှစ်သာရကို ပုံရိပ်တွေလို ဖမ်းယူတယ်။ ကျွန်တော် 2000 ခုနှစ် အစောပိုင်းမှာ ရုပ်ရှင်ကို လေ့လာခဲ့တော့ ကျွန်တော့လက်ရာအများစုက ပြဇာတ်လိုမျိုး ဖြစ်နေတာ ရှိပါတယ်။

Emotion (2016) 90×122

လိပ်ပြာတွေနဲ့ပန်းတွေက သင်ရဲ့အနုပညာမှာ တော်တော်လေး တွေ့ရတယ်။ သဘာ၀ထိန်းသိမ်းစောင့်ရှောက်ရေးကို ကူညီပံ့ပိုးတာက အနုပညာရှင်တစ်ဦးအနေနဲ့ အရေးပါတယ်။ အဲ့အကြောင်း ထပ်ပြောပါ ဦး။

လိပ်ပြာတွေက ကြီးထွားလာတဲ့ လိပ်ပြာဖြစ်လာဖို့ ဘဝကို အဆင့်ဆင့် ဖြတ်သန်းသွားရတယ်။ ဒီအဆင့်ပြောင်းလဲတာကို ကျွန်တော်တို့လည်း ဆက်စပ်နားလည်နိုင်ပါတယ်။ ရုပ်ပိုင်းဆိုင်ရာနဲ့စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာကြီးထွားလာတယ်။ ပန်းတွေက ယဉ်ကျေးမှုတစ်ခုစီရဲ့ ကွဲပြားခြားနားတဲ့ ခံစားချက်များစွာကို ဆိုလိုတယ်။ ကျွန်တော်အစိတ်အပိုင်းတစ်ခုစီရဲ့ ပုံစံတစ်ခုချင်းစီကို မရှင်းပြနိုင်ပါဘူး။ အတွေးတစ်ခုဒါမှမဟုတ်ခံစားမှုကိုကိုယ်စားပြုတဲ့သင်္ကေတတစ်ခုလောက်ပဲ မဟုတ်ပါဘူး။

Paint Over Me (2018) 104×104

သင်ရဲ့အနုပညာကို အကောင်းဆုံးဖော်ပြတဲ့စကားလုံး ၅ လုံး?

အချစ်၊ ဘဝ၊ စိတ်ဓာတ်ပြင်းပြမှု၊ ဆက်သွယ်မှု၊ လှုံဆော်မှု။

Introvert (2017) 104×104

မီဒီယာအချို့က သင့်အား လွတ်လပ်စွာပြောဆိုခွင့်နဲ့ ကွဲပြားခြားနားတဲ့ အခွင့်အရေးကိုခုခံကာကွယ်တဲ့ စဉ်းစား စေ့စပ်တဲ့ အနုပညာရှင်တစ်ဦးအဖြစ် ဖော်ပြခဲ့တာတွေ့ရတယ်။ အဲဒါကသင့်ကို ခွန်အားဖြစ်စေသလား။

အနုပညာရှင်တစ်ဦးအနေနဲ့ ဒါမှမဟုတ်လူသားမျိုးနွယ်ဝင်တစ်ဦး အနေနဲ့ ကျွန်တော်တို့က ယုံကြည်မှုကိုခုခံကာကွယ်ရမယ်။ ရပ်တည်ဖို့လိုအပ်တယ်လို့ ကျွန်တော်ယုံကြည်တယ်။ အတွေးအခေါ်တွေနဲ့စိန်ခေါ်မှုတွေကိုစောင့်ရှောက်တာ၊ အပြောင်းအလဲကိုရရှိဖို့ မတိုက်ခိုက်နိုင်ရင် ဘယ်နယ်ပယ်မှာမဆို အနုပညာရှင်များစွာရှိလိမ့်မည်မဟုတ်ပါ။

ကျွန်တော်ထင်မြင်ချက်ကိုထုတ်ဖော်ပြောဆိုဖို့ လိုအပ်တယ်လို့ ခံစားရတဲ့အခါတိုင်း မိမိပုံတူ ဖန်တီးပါတယ်။ မိမိကိုယ်ကို ပုံတူရေးတာဟာ ကျွန်တော်ရဲ့အတွေးတွေကို ထုတ်ဖော်ပြနိုင်တယ်။ ကျွန်တော်ရဲ့ကိုယ်ခန္ဓာကို Canvas ပေါ်မှာ ဖော်ပြပါတယ်။

KissII (2009) 77×110

သင်ရဲ့နောက်တစ်ကိုယ်တော်ပြပွဲကိုမည်သည့်မြို့မှာ ကြည့်ရှုနိုင်မလဲ။

အမ်စတာဒမ်, နယ်သာလန်။ ၂၀၂၀ အောက်တိုဘာ။

အွန်လိုင်းမှာ ဘယ်နေရာမှာ သင့်လက်ရာတွေကို တွေ့နိုင်မလဲ။ ရောင်းဖို့ရှိပါသလား။

Artsy, Artnet နဲ့ ကျွန်တော့် ဝက်ဘ်ဆိုက်

Destiny (2019) 150×150

မကြာသေးမီက ကိုရီးယားယဉ်ကျေးမှုက ဂီတနဲ့ K-pop မှလွဲပြီး “ Burning” (2018) နဲ့“ Parasite” (2019) ကဲ့သို့သော ရုပ်ရှင်နဲ့ ကမ္ဘာက တန်ဖိုးထားလေးစားမှု ခံစားနေရတယ်။ အဲဒါကသင့်ကိုဘယ်လိုထင်မြင်စေသလဲ။

ကျွန်တော်ထင်တာကတော့ လွတ်လပ်စွာ ထုတ်ဖော်ပြောဆိုခွင့်ကို ပြန်ရောက်သွားပြီး ဒီကြီးမားတဲ့အတွေးအခေါ်တွေကို ကျယ်ပြန့်တဲ့ တကမ္ဘာလုံးက ပရိသတ်တွေဆီ ပို့ဖို့ နည်းလမ်း ရှိလာတယ်။ ကျွန်တော်ကရုပ်ရှင်ကိုနှစ်သက်သူ ဖြစ်ပြီး ကိုရီးယားအနုပညာရှင်၊ ဒါရိုက်တာတွေ / ဇာတ်ညွှန်းရေးသူတွေ၊ ကိုရီးယားက ရုပ်ရှင်ဇာတ်ကားအသစ်တွေကို ဘယ်လိုဖန်တီးနေကြသလဲဆိုတာကို ကျွန်တော်သိချင်တယ်။ တောင်ကိုရီးယားက ကမ္ဘာလုံးဆိုင်ရာစင်မြင့်အတွက် အတွေးအခေါ်အသစ်တွေနဲ့ အမျိုးအစားတွေအတွက် ဗဟိုချက်ဖြစ်လာတယ်။ အနာဂတ်မှာ ဒီလှုပ်ရှားမှုက ပိုမိုအားကောင်းလာမယ်လို့ ကျွန်တော်ထင်တယ်။

Koh Sangwoo

သင်ရဲ့ဘ၀နဲ့ အနုပညာလမ်းစဉ်ကို တွန်းအားပေးခဲ့တဲ့ ဆရာတစ်ယောက်ကို သင်နာမည်ပေးမယ်ဆိုရင်ဘယ်သူလဲ။

ကျွန်တော့အဖေ။ သူက အနုပညာကို လွန်ခဲ့တဲ့ ဆယ်စုနှစ် ၅ ခုနှစ်လောက်က စဖန်တီးခဲ့တာဖြစ်ပြီး သူရဲ့အလုပ်မှာ တွေ့ရတဲ့စိတ်အားထက်သန်မှုကတော့ ငြင်းမရပါဘူး။ သူက လက်ရှိအသက် ၇၀ ကျော်ရှိပြီး နေ့စဉ်အနုပညာလက်ရာတွေကို ဖန်တီးနေဆဲ ဖြစ်တယ်။ သူရဲ့အနုပညာမှာ သူရဲ့ခံနိုင်ရည်နဲ့ ရုန်းထွက်နိုင်မှုက လေးစားဖွယ်ဖြစ်ပါတယ်။

Koh Sang Woo ရဲ့ဝဘ်ဆိုက်နဲ့ Instagram ကိုသွားကြည့်နိုင်ပါတယ်။ ဒါမှမဟုတ် kohsangwoo@yahoo.com သို့အီးမေးလ်ပို့ပါ။


 
Back to top